طیب سالاروندیان گفت: در بهار تعلیم و تربیت، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در روز اول مهر، تمام خانوادهها به نوعی در تکاپو و اندیشه شروع سال تحصیلی با نشاط برای فرزندانشان هستند و آموزش و پرورش به عنوان مسوول تعلیم و تربیت رسمی کشور برای شروع سالی نکو از مدتها قبل با تدوین برنامه و سازماندهی، اقدامات پیش بینی شده را تسهیل و مقدمات آغاز سال تحصیلی را فراهم میکند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شیوع بیماری منحوس کرونا، شوق و اشتیاق حضور دانش آموزان و معلمان را در مدارس گرفت و امکان حضور در پای تخته، میز و مدرسه را با محدودیت مواجه کرد، اما با برنامهریزی، همراهی و همکاری معلمان، دانش آموزان و اولیا، فرایند یاددهی - یادگیری و جریان تعلیم و تربیت به شیوههای دیگر ادامه پیدا کرد.
او می گوید: پروژه مهر تمام فعالیتهای یک آموزشگاه یا حتی ادارات به منظور بازگشایی هرچه باشکوهتر مدارس شامل اختصاص مناسب نیروی انسانی، تامین تجهیزات، زیباسازی فضاهای آموزشی، آماده کردن آموزشگاه و مدارس برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن بازگشایی برای دانش آموزان را در خود دارد.
سالاروندیان گفت: انتظار میرود در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ائمه جمعه و جماعات استان و همه مسوولان نهادها، ادارات، دستگاهها، همدل و همزبان با مسوولان وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی هر چه بهتر مدارس، آموزش و پرورش را در این امر مهم یاری کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تشکیل شورای پروژه مهر استان، گفت: این شورا با هفت کارگروه سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، سلامت و امور بهداشتی و عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر مشغول به فعالیت است.
او حسن اجرای فعالیتهای مربوط به سازماندهی، آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید، انجام فعالیتهای فرهنگ سازی جهت آمادگیهای لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس، تایید صلاحیت افراد و نظارت مستقیم بر روند کلی اجرای پروژه مهر، نظارت بر فضای فیزیکی سالم و بهداشتی مدارس در آغاز بازگشایی مدارس و تهیه محتوا و تدوین منابع و مطالب برمبنای کتب درسی در پایههای مختلف در آغاز بازگشایی مدارس را از وظایف این کارگروهها اعلام کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: طبق روال هر ساله گروه ارزیاب در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان و مناطق تابعه تشکیل و در روز جشن غنچهها (نوآموزان پیش دبستانی)، شکوفهها (پایه اول دبستان) و اول مهر در ادارات و مدارس حضور یافته و بر اساس فرمهای مخصوص، نتایج ارزیابی را تعیین و ادارات تابعه برتر مشخص و معرفی میشوند.
سالاروندیان گفت: هدف از اجرای پروژه مهر برنامه محور شدن همه فعالیتها و برنامه ریزی به منظور فراهم کردن زمینههای مناسب و تمهید ساز و کارهای لازم جهت بازگشایی هرچه با شکوهتر مدارس به نحوی که دانش آموزان برای ورود به مدرسه لحظه شماری کنند، می باشد.