دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

شکست توطئه های آمریکا با همکاری علمای شیعه و سنی امکان پذیر شد

شهریاری گفت: تلاش ۴۰ ساله آمریکا در تفرقه بین امت اسلامی با هوشمندی و همکاری علمای شیعه و سنی شکست خورد و همه اقوام و مذاهب در این خطه به طور مسالمت آمیز زندگی می‌کنند

 

 

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این اجلاس با بیان اینکه ما بار دیگر پیام وحدت اسلامی را به گوش همه می‌رسانیم، گفت:  دشمنان دست از توطئه و تفرقه افکنی دست بر نداشته اند و اگر در موضوع داعش همکاری ایران، عراق و سوریه نبود این غده سرطانی از بین نمی‌رفت.

شهریاری گفت: ملت عراق هشیار باشید،  در یک قرن گذشته کشور‌های استعمارگر از جمله انگلیس در این منطقه دنبال تجزیه کشور‌ها بوده و هستند و پاره پاره کردن پاکستان و هندوستان در سال‌های گذشته نمونه‌ای از این اقدامات است.

او می گوید: پیام اول این اجلاس نماد سازی و عرضه نماد است و کردستان  نماد تحقق وحدت اسلامی است چرا که ۴۰ سال تلاش‌های آمریکا در تفرقه بین امت اسلامی با هوشمندی علمای شیعه و سنی شکست خورد و همه اقوام و مذاهب در این خطه به طور مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

شهریاری گفت: کشور‌های استعمار گر  امروز هم درصدد تبدیل عراق به سه کشورعراق شیعه، عراق کرد و عراق سنی است و  اگر اختلافی در عراقی مشاهده می‌شود توطئه دشمن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مهم است نقشه دشمن در ۱۲۰ سال اخیر را مطالعه کنیم چرا که متوجه کشور‌های کوچکی می‌شویم که همه از قرن ۲۰ به بعد به وجود آمده اند و توطئه استعماگران همچنان ادامه دارد تا بر منابع سرزمینی این مناطق حاکم شوند.

او گفت: عزت کردستان به خاطر اتصال به ایران است و با همراهی است که هم‌افزایی اقتدار امروز شکل گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی می گوید: امروز اگر موشک‌های ایرانی گلوی اسراییل را می‌فشارد به واسطه دانش تسلیحاتی است که ایران به جهان اسلام ارائه کرده است و  فناوری پهبادی افتخاری است که بسیاری از فتنه‌های منطقه و یمن را در نطفه خفه کرده است.

شهریاری دومین پیام این اجلاس را خطاب به استکبار امریکا دانست و گفت: ایران مقتدر توانایی غنی سازی بالای ۹۰ درصد  و توان استفاده از آن را دارد و همین عامل وحشت آنهاست، ولی قصد بمب هسته‌ای ندارد و بمب‌های خود اسرائیل برای نابودی اش کافی است.

او می گوید: سفر بایدن به منطقه برای امنیت کشور‌های اسلامی نیست، بلکه به دنبال تامین امنیت اسرائیل هستند که سعودی‌ها هم متوجه این مسئله شده اند.  

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همکاری و هم افزایی کشور‌های منطقه در ایجاد امنیت را پیام سوم این نشست عنوان کرد و گفت: با هزینه زیاد کشور‌های منطقه به هم افزایی برای امنیت پی برده و دست دوستی به سمت ایران دراز کرده اند که با دل و جان پذیرای آن هستیم.

شهریاری گفت: اتحادیه کشور‌های اسلامی برای شکست یکجانبه گرایی آمریکا و ارزش‌های لیبرالی است و ادامه روند محبت آمیز کنونی با هم پیمانی چین و روسیه جهان چند قطبی و قدرت جدیدی شکل می‌گیرد.

او گفت: علمای دینی و نخبگان نقش محوری در تشکیل امت واحد اسلامی و تاسیس اتحادیه و تمدن نوین دارند و اختلافات را مانعی نمی‌بینیم  که با حفط هویت ملی می‌توانیم اتحادیه کشور‌های اسلامی را تشکیل دهیم.

کردستان مظهر همدلی و اتحاد است

استاندار کردستان در این اجلاس از استان کردستان به عنوان مظهر همدلی و وحدت و برادری یاد کرد و گفت: کردستان از مطلع الفجر انقلاب اسلامی مورد هجمه بدخواهان و دشمنان بوده و خواستار ایجاد تفرقه در این منطقه بودند و افتخارمان این است که  ۵ هزار و ۴۰۰ شهید بومی  و ۱۸ هزار شهید از جای جای ایران برای دفاع از این مرز و بوم در این منطقه تقدیم انقلاب شده است.

اسماعیل زارعی کوشا گفت:  این شهدا مصداقی از حبل الله و خاری در چشم دشمنان مردم و اسلام هستند و دشمنان، تفرقه را به جای وحدت در کردستانی که پر از ظرفیت‌های ویژه و خاستگاه علما، عرفا و اندیشمندان است، دنبال می کردند.

او می گوید: این اجلاس موجب تقویت وحدت و بصیرت آحاد مسلمانان و عناصر موثر در امت اسلامی باشد.

شکست توطئه های آمریکا با همکاری علمای شیعه و سنی امکان پذیر شد

کردستان موطن شهدای شاخص است

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز از این استان به عنوان سرزمین علم، فرهنگ، ادب و معرفت نام برد و گفت: این استان موطن شهدای شاخص و برجسته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی گفت: سنندج، شهر مسجد و مناره و خانقاه و تکایا است که علما و ماموستایان آن همواره منادی وحدت بوده‌اند.

او گفت:قدردان برگزار کنندگان این کنفرانس هستیم و امیدواریم این تلاش و پویش به همدلی بیشتر امت اسلامی منجر شود.

کردستان نماد تحقق وحدت الاسلامی است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج نیز در اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی با تبریک ایام خجسته ذی الحجه به همه مسلمانان گفت: کردستان نماد تحقق  وحدت اسلامی و همزیستی اقوام است.

ماموستا فایق رستمی گفت: استکبار جهانی در فکر غارت  و توطئه در ممالک اسلامی است که نمونه این هجمه را در  افغانستان می توان مشاهده کرد.

او می گوید: دشمنان اسلام همواره با ترفندهای مختلف در صدد برهم زدن وحدت میان مسلمان و ایجاد تفرقه و اختلاف بین جوامع اسلامی بوده و هستند اما مسلمانان همواره با بصیرت و آگاهی خود این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند.

رستمی گفت: امروز جهان اسلام به خود آمده، که ورود دشمن به ممالک اسلامی برای توطئه افکنی در اقتصاد آن بوده و از هر راهی می خواهد منابع خدادادی و ثروت الهی را از مردم بگیرد.

او تمسک جستن به قرآن کریم. قبله، مکه ، حب اهل بیت پیامبر(ص) و اخلاق را عامل اجماع مسلمانان برای اتحاد و یکدلی ذکر کرد.

منطقه‌ای وحدت اسلامی با مشارکت اقلیم کردستان عراق و سلیمانیه و استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان با عنوان "کردستان نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" امروز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در استان برگزار می‌شود.

۲۸  سخنران در اجلاسیه منطقه‌ای از اربیل و سلیمانیه اقلیم کردستان و ۳ استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی حضور دارند.

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود.

در این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، شیخ بهاءالدین محی الدین نقش بندی مدیر مدرسه و رییس طریقت نقشبندیه سلیمانیه، حجت الاسلام سید سعد الاعراجی امام جمعه شیعیان اربیل  و تعداد دیگری از علمای منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این اجلاس قرار است از چندنفر از علمای مطرح تقریبی تجلیل شود؛  برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس است.

۲۰۰ مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که ۵۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.