مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صادرات بیش از یک میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی طی سه ماه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بهروز رحیم‌زاده گفت: ۱۲ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف توانستند با صادرات تولیدات و محصولات خود مبلغ ۱ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل می‌گوید: ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، افغانستان، عراق، آلمان و انگستان از کشور‌های مقصد صادرات شرکت‌های تعاونی استان اردبیل هستند.

رحیم زاده گفت: با توجه به استقرار سامانه ثبت تعاونی کشور، انجام کلیه مراحل تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها از طریق این سامانه بدون نیاز به مراجعه متقاضیان به ادارات و به صورت خدمت الکترونیکی انجام می‌شود.

او می‌گوید: در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور تعداد یک هزار و ۹۷۶ شرکت تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حال فعالیت اقتصادی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه تعاون مسیر اصلی مردمی کردن اقتصاد در شرایط فعلی کشور است گفت:تجمیع سرمایه‌های اندک برای فعالیت اقتصادی و در نتیجه رونق تولید علی‌الخصوص در مناطق کم برخوردار از اهداف اصلی بخش تعاون است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.