از ابتدای امسال ۲۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است که بیشترین آن با ۶۳ مورد مربوط به شهرستان بانه بوده است.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در استان کردستان  شناسایی شد.

هیوا خرم گفت: بیشترین تعداد ماینر‌های کشف شده با ۶۳ مورد مربوط به شهرستان بانه و کمترین آن با ۲۹ دستگاه مربوط به شهرستان مریوان است.

او ارزش ریالی این تعداد ماینر را بیش از ۴۳ میلیارد ریال خواند و گفت: در حال حاضر برای تولید و استخراج یک بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است و این میزان از مصرف ۱۰۰ سال یک خانه معمولی و یا برق ۳۵ هزار واحد مسکونی طی یک شبانه روز بیشتر است.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:  متأسفانه بعضی از افراد سودجو بدون درک وضعیت کنونی و پیک بار، مبادرت به استفاده از برق به‌صورت غیرمجاز برای مصارف غیرعادی اقدام به ماینینگ می‌کنند که همین امر باعث می‌شود ضمن ایجاد خسارت در وسایل برقی مشترکانی که از شبکه مربوطه تغذیه می‌کنند سبب ایجاد خساراتی به تجهیزات شبکه برق می‌شوند که متعاقبا” منجربه خاموشی‌های ناخواسته برق می‌شود.

او  همکاری مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع دانست و گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه مصارف غیر مجاز را از طریق ۳ شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا در بستر اینترنت و به صورت پیامک از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی لازم صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.