مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح سومین مرکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی بیماران مزمن روان در ۵ کیلومتری جاده بیجار خبر داد.

 حسینی از افتتاح سومین مرکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی بیماران مزمن روان (شفا) در هفته بهزیستی و با ظرفیت اسمی ۸۰ نفر در ۵ کیلومتری جاده بیجار خبر داد و گفت: بیماران روانی مزمن با تشخیص کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت و در محدوده‌ی سنی ۱۵ تا ۶۰ سال مجاز به پذیرش در این مرکز هستند. 

او افزود: خدمات مراقبتی توانبخشی، ویزیت پزشک و روانپزشک، خدمات کاردرمانی، خدمات پرستاری، خدمات روانشناسی، خدمات مددکاری، خدمات حرفه آموزی به بیماران ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بااشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۱۵۵ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: ۳ مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن در استان فعالیت می‌کنند و ۳۱۰ نفر شامل ۱۱۸ زن و ۱۹۲ مرد از خدمات شبانه روزی این مراکز بهره‌مند هستند.

حسینی بااشاره به اینکه  بیماران روانی مزمن دارای بیماری عفونی و مسری، پس از طی دوره‌ سرایت بخشی با تائیدیه پزشک شرایط پذیرش را خواهند داشت، افزود: دستیابی بیماران به سطح عملکرد روانی_ اجتماعی نسبتا مطلوب، استقلال و خودکفایی نسبی و یا آمادگی برای ورود به جامعه و عدم تمایل فرد و یا خانواده به دریافت خدمات از مرکز از شرایط ترخیص این بیماران  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.