مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: میزان درخواست فرآورده های خونی بیمارستان ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

محمد رضا مهدی زاده گفت: در حال حاضر میزان درخواست خون و فرآورده های خونی بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او افزود:  به طور میانگین روزانه ۱۳٠٠ تا۱۴۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می کنند و بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی اهدا می شود. 

مدیر کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: در سال جاری انتقال خون به تمام نیازهای مراکز درمانی به طور کامل به درخواست شان جهت ارسال خون و فرآورده های خونی پاسخ داده و نیاز شان را بر طرف کرده است

او بیان کرد: با افزایش میزان ابتلا به بیماری کرونا و شروع پیک هفتم میزان مراجعات به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است و برای پیشگیری از هرگونه کمبود خون به مردم توصیه می شود در این کار خیر مشارکت بیشتری داشته باشند. دستورالعمل های بهداشتی در تمام مراکز انتقال خون به طور دقیق رعایت می شود و تمام تجهیزات یکبار مصرف هستند و مردم نگرانی بابت انتقال آلودگی در مراکز اهدای خون نباشند.

او افزود: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی مناسب است، اگر همین روند ادامه پیدا کند نیاز به خون همیشگی و دائمی است و نیاز به خون برای مصرف کنندگان فرآورده های خونی مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی و حتی تصادفات دائمی خواهد بود.

مهدی زاده گفت: ما نیازمند تمام گروه های خونی در کشور و تهران هستیم و گروه‌های خونی منفی و O مثبت مصرف بالایی دارند. از بانوان و جوانان درخواست داریم تا فعالیت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند و توصیه ما این است که به صورت خانوادگی اقدام به اهدای خون کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.