مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات مردم به مراکز درمانی به هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسید، که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

محمد حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونای تحت پوشش این دانشگاه، اکنون به هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده است که نسبت به یک ماه گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

او افزود: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، در حال حاضر مراجعات خانوادگی به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی رو به افزایش است و میزان موارد مثبت آزمایش کرونا به طور میانگین ۵۵ درصد است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خطرات انتقال اومیکرون‌های چهار و پنج به مراتب از سویه‌های یک، دو و سه آن بیشتر است، چرا که در سویه‌های قبلی هر ابتلا ۱۰ نفر را درگیر می‌کرد، اما در سویه‌های فعلی این میزان افزون بر ۲ برابر بوده و به بیش از ۲۰ نفر رسیده است.

درخشان بیان کرد: ۴۱ مرکز دولتی و درمانگاه خصوصی منتخب کرونا در نوبت صبح و عصر فعال است و برخی از این مراکز و درمانگاه‌ها در نوبت شب هم فعالیت دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم خدمت‌رسانی کنند.

او تصریح کرد: ساعت کاری مراکز واکسیناسیون کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ بوده است، اما برخی از این مراکز تا ساعت ۲۲:۳۰ و برخی دیگر هم تا ساعت ۲۴ فعال هستند که اسامی و آدرس تمامی این مراکز و درمانگاه‌ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجود است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هیچگونه کمبودی در نوع و تعداد واکسن‌ها نداریم و مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مکان، واکسن خود را دریافت کنند.

درخشان اظهار کرد: در کنار انجام واکسیناسیون استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در هر نوع تجمع، محفل و مجلس مورد تاکید است تا با مشکلات ویروس اومیکرون در موج هفتم بحران کرونا مواجه نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.