سیاح گفت: فهرستی از مجوزها، پیش مجوز‌ها و استعلام‌های پنهان مانده که دستگاه‌ها تاکنون حاضر به شفاف سازی و بارگذاری آن‌ها در درگاه ملی مجوز‌ها نشده‌اند، دیروز برای پیگرد تخلف به سازمان بازرسی ارسال شد.

 امیر سیاح گفت: با کمک متقاضیان مجوز، در حال کشف تعداد دیگری مجوز پنهان مانده دستگاه‌ها هستیم که در نوبت آینده به دستگاه‌های نظارتی اعلام خواهیم کرد.

در فهرستی که به سازمان بازرسی ارسال شده نام پنج وزارتخانه و سازمان دولتی، چهار تشکل خودانتظام و نهاد‌های ذیل قوه قضائیه دیده می‌شود.

رئیس مرکز ملی محیط کسب و کار گفت: همه صادرکنندگان مجوز کسب‌وکار تا ۵ مرداد سال گذشته وظیفه داشته‌اند شرایط مجوز‌های صادره خود را در درگاه ملی مجوز‌ها بارگذاری کنند، ولی این دستگاه‌ها از انجام‌این تکلیف شانه خالی کرده اند.

او گفت: از آن‌ها درخواست کردیم تا ۱۸ اسفند سالگرد تصویب قانون اصلاح ماده ۷ قانون اصل۴۴ این تکلیف زمین مانده را انجام دهند، ولی ندادند. در اسفندماه گذشته مجدد از این دستگاه‌ها خواستیم تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ که مهلت اتصال الکترونیک دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور غیرحضوری همه مجوز‌ها بود، شرایط صدور این مجوز‌ها را ارائه دهند، اما بازهم امتناع کردند.

در ۴ ماه اخیر که دستگاه‌های اجرایی شرایط صدور حدود ۴۰۰ مجوز و استعلام جامانده را به دبیرخانه هیات مقررات زدایی داده و به تصویب این هیات رسانده اند، مسئولان صدور این ۳۴مجوز و ۱۳ استعلام با وجود درخواست مکرر کتبی و شفاهی این مرکز، شرایط صدور این مجوز‌ها و استعلامات را ارائه نکردند.

تخلفات گزارش شده به سازمان بازرسی شامل دو جدول به شرح زیر است:

فهرست استعلام‌هایی که دستگاه ها شرایط صدورشان را اعلام نکرده اند

فهرست دستگاه‌های متخلف در صدور مجوز‌ها روی میز سازمان بازرسی

فهرست مجوزهایی که دستگاه ها شرایط صدورشان را اعلام نکرده اند

فهرست دستگاه‌های متخلف در صدور مجوز‌ها روی میز سازمان بازرسی


­فهرست دستگاه‌های متخلف در صدور مجوز‌ها روی میز سازمان بازرسی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار