معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای نخستین بار در استان تهیه و تدوین شد.

محمد جمالی آرند گفت: تهیه و تدوین این سند به همت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.   

او می گوید: یک ستاد در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای کمک و همراهی دیگر دستگاه های اجرایی استان به منظور تحقق هر چه بهتر این سند تشکیل و فعال شده است.   

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، بین وزارت آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه ها اعم از بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صمت، ارشاد و ورزش و جوانان تفاهم‌ نامه ‌های همکاری منعقد و امضا شده است. 

جمالی آرند می گوید: بر اساس این تفاهم نامه های همکاری و در صورت مشارکت لازم از سوی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد می توان هنرستان های استان را در راستای ترویج و گسترش هر چه بیشتر رشته های فنی و حرفه ای توسعه داد. 

او با اشاره به توزیع نامتوازن رشته های تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مشاوران، معلمان و مدیران مدارس این استان در بحث هدایت تحصیلی با جدیت پای کار آمده و علاوه بر ترسیم مسیر زندگی برای دانش آموزان اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب در مورد وابستگی توسعه و پیشرفت استان به هدایت تحصیلی صحیح کنند. 

سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ بیش از ۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کردند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.