رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه اسلامی لبنان دارای ۱۶ هزار دانشجوست که قصد بورسیه آنها در ایران را داریم.

محمد مقیمی درباره برنامه گسترش تعاملات علمی و بین‌المللی دانشگاه تهران اظهار کرد: سیاست دانشگاه تهران در دوره جدید مدیریتی در زمینه تعاملات بین‌المللی، ناظر بر توسعه همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه و منطقه به ویژه کشورهای اسلامی است که کشورهای لبنان و عراق در صدر این کشورها قرار دارند.

او افزود: لبنان کشوری است که در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد و باید از نظر علمی حمایت بیشتری از سوی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه تهران از لبنان صورت گیرد؛ به این جهت باور داریم که سطح روابط دانشگاهی با کشور لبنان را باید ارتقا دهیم.
وی با اشاره به گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان، اظهار داشت: قرار بر این شد تا به زودی با اعزام هیأتی از دانشگاه تهران به بیروت، راهکارهای اجرایی شدن ایجاد شعبه دانشگاه تهران مورد تبادل نظر قرار گیرد. همچنین از ایده‌های دانشگاه اسلامی لبنان برای عملیاتی شدن ایجاد شعبه دانشگاه تهران در لبنان نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: طرحی را تحت عنوان کنسرسیوم مشترک با دانشگاه‌های برتر ایران ارائه کرده‌ایم تا هر کدام از دانشگاه‌های برتر کشور بتوانند در راه‌اندازی شعبه دانشگاه تهران در لبنان همکاری داشته و در بخش‌هایی به دانشگاه تهران کمک کنند که به صورت مشترک رشته‌هایمان را در لبنان به اجرا درآوریم.

مقیمی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران دارای ۴۸ هزار دانشجو، ۲۲۰۰ عضو هیئت علمی، ۹۷۶ رشته، ۵۲ دانشکده و دارای جایگاه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ در رتبه‌بندی شانگهای است، گفت: ۲۸ هزار دانشجوی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه تهران در پی درخواست رئیس دانشگاه اسلامی لبنان برای بورسیه شدن تعدادی از دانشجویان لبنانی در دانشگاه تهران، گفت: علاقمند هستیم شیعیان لبنان را به تشخیص دانشگاه اسلامی لبنان، در دانشگاه تهران بورس کنیم. در حال حاضر ضمن قائل شدن تخفیف‌های ویژه در زمینه شهریه دانشجویان کشورهای عراق و افغانستان، به آنها بورسیه تحصیلی نیز می‌دهیم.

مقیمی افزود: موفقیت و پیشرفت برادران و خواهران‌مان در لبنان را موفقیت خودمان تلقی می‌کنیم و امیدواریم همکاری مشترک علمی بین دانشگاه‌های ایران و لبنان بتواند برای دو کشور مفید باشد.

وی در پایان با تاکید بر تبادل تجربیات و همکاری مشترک اساتید ایرانی و لبنانی، اضافه کرد: آمادگی داریم پذیرای اساتید لبنانی در قالب دوره‌های کوتاه مدت و فرصت مطالعاتی باشیم و همچنین تحقیقات مشترک و نشست‌های تخصصی برای بررسی مسائل جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی با همتایان لبنانی برگزار ‌کنیم. دانشگاه اسلامی لبنان دارای ۱۶ هزار دانشجو، ۴ پردیس دانشگاهی و ۸ دانشکده شامل دانشکده‌های مهندسی، بهداشت، حقوق، علوم، مهندسی، علوم سیاسی و اداری، گردشگری و مطالعات اسلامی است،

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این لینانی ها واصولا عربها بخصوص تو کشورهای مانند سوریه و لبنان عراق که در کشورهای دیگه از جمله در حاشیه خلیج فارس ساکنن تا توانسته اند علیه ایرانی ها اقدام کرده اند خواهشا اینا را بورسیه نکنید این پولها را درجای دیگر هزینه کنید مانند بلوچستان و جاهای دیگه ایران.کسی که دانشگاه میره باید هزینه اش را بده.خواهش میکنم اینکار رانکنید.