مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل از اجرای ۶ هزار و ۵۰۰ طرح دامپروری از سوی مددجویان کمیته امداد این استان خبر داد.

حسین دشتی با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ طرح دامپروری توسط مجریان طرح‌های اشتغال‌زا و خودکفایی این نهاد حمایتی در حال اجرا است، گفت: ۹۵ هزار دام سبک و ۲۳ هزار دام سنگین تحت نظارت این نهاد توسط مجریان طرح‌های اشتغال زای استان در دست اجراست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل در جلسه شورای اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خلخال با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل برای گسترش طرح‌های دامپروری و تلاش برای استقلال اقتصادی خانوار‌های تحت حمایت این نهاد گفت: با همکاری با اداره دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان می‌توانیم علاوه بر تامین سلامتی دام‌های مددجویان، به تولید بیشتر لبنیات و گوشت قرمز استان کمک کنیم.

دشتی ارائه آموزش به مجریان طرح‌های دامپروری را از اولویت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: در حین اجرای طرح‌های اشتغال‌زا مشاوره‌های شغلی هم به مددجویان ارائه می‌شود تا بتوانند به خوبی در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

او ضمن قدردانی از همکاری مستمر بسیج سازندگی، اداره‌کل دامپزشکی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یاری‌رسانی به خانوار تحت حمایت کمیته امداد، گفت: بحث واکسیناسیون بسیار جدی است که باید با تمام توان فعالیت‌های مناسبی را به کار گیریم تا مددجویان دچار ضرر و زیان نشوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل در ادامه تب برفکی، انگل خونی و تب کریمه کنگو را از بیماری‌های شایع در بین دام‌ها عنوان کرد و گفت: دغدغه اصلی امدادگران کمیته امداد رفع این مشکلات برای مجریان طرح‌های خوداشتغالی است که همیاری‌های هرچه بیشتر در این زمینه می‌تواند راهگشای مسائل آن‌ها باشد.

دشتی می‌گوید: در سال جاری ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتبار اشتغال‌زا برای اجرای طرح‌های اشتغال شهرستان‌های خلخال وکوثر در جنوب استان اردبیل تخصیص یافته که از این میزان تاکنون ۵۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به متقاضیان پرداخت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.