وزیر نیرو دستور داد

تعرفه آب سکونتگاه‌های غیر‌دائم اصلاح شود

محرابیان دستور رسیدگی و اصلاح تعرفه آب سکونتگاه‌های غیردائم را صادر کرد.

آقای علی‌اکبر محرابیان، به مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور دستور داد تا اصلاح تعرفه آب سکونتگاه‌های غیردائم مورد رسیدگی قرار گیرد.

این دستور در شرایطی صادر شد که گزارشات مردمی رسیده به وزیر نیرو از صدور قبوض آب غیر‌متعارف برای سکونتگاه‌های غیر دائم روستایی خبر می‌داد.

۲۶ تیر فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب گفته بود: تعرفه آبی که برای اقامتگاه‌های غیردائم تعریف شده به صورت تساعدی به شدت افزایش می‌یابد و بعضا هر مترمکعب تا پنج برابر قیمت تمام شده یعنی حدود ۲۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

این اقامتگاه‌ها ممکن است استخر داشته باشند و آب زیادی را برای این منظور صرف کنند. برای این موضوع آیین‌نامه ابلاغ شده و مشترکانی که مصرف آنها در دامنه بدمصرف قرار دارد با افزایش تعرفه مواجه هستند.

او گفت: این دسته از مشترکان باید قبوض آب صادر شده را پرداخت کنند و بخشودگی پس از صدور قبض وجود ندارد و در صورتی که این قبوض پرداخت نشود آب این مشترکان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب درباره میزان بازدارندگی این طرح گفت: با توجه به ارقام تعیین شده قطع بازدارندگی کافی وجود دارد اما اگر تمکین صورت نگرفت، آب مشترک قطع خواهد شد.

برچسب ها: تعرفه آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار