رسانه‌ها می‌گویند استان دهوک در کردستان عراق مجدداً هدف حمله جنگنده‌های ترکیه واقع شده است.

خبرگزاری المیادین گزارش داد «جنگنده‌های ترکیه روستای سوره اسکری در استان دهوک در شمال عراق را هدف قرار دادند.»

شفق نیوز هم گزارش داد، هواپیما‌های ترکیه امروز برای دومین بار مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال دهوک را بمباران کردند. به گفته این خبرگزاری یک منبع امنیتی اعلام کرده این بمباران که تلفاتی در پی نداشته و عمدی بوده است.

گفتنی است روز چهارشنبه یک مرکز تفریحی در کردستان عراق هدف بمباران قرار گرفت. طی این حادثه ۹ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند. یکی از قربانیان این حادثه، کودکی یک ساله بوده است. بسیاری از مقامات جهان از جمله وزیر خارجه کشورمان این حمله به غیر نظامیان را محکوم کرده‌اند.

عراق تا این لحظه ترکیه مسئول این حمله می‌داند و اعلام کرده در بالاترین سطح به این اقدام پاسخ خواهد داد. در مقابل، ترکیه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده و به طور ضمنی حزب کارگران کردستان را عامل آن معرفی کرده است.

با این حال حزب کارگران کردستان هم در بیانیه‌ای که روز گذشته صادر کرده می‌گوید ارتباطی با این حمله ندارد و بلندی‌های اطراف این منطقه از سوی نیرو‌های ترکیه اشغال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
هیچ کس دیگر نمی تواند برتجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی ترکیه جنایتکار در سوریه، عراق، لیبی، قره باغ سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه از سال 2011 در شمال سوریه و عراق از داعش حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می کند.
آخرین اخبار