فورد به عنوان بخشی از یک تلاش تحقیقاتی به دنبال راهحلهای شارژ خودکار و هندزفری برای رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی و خودروهای برقی خودکار، آزمایش یک ایستگاه شارژ ربات نمونه اولیه را با هدف آسانتر کردن فرآیند شارژ برای افراد دارای تحرک محدود آغاز کرده است.
رباتهایی که میتوانند کابلی را به درگاه شارژ خودروی الکتریکی وصل کنند و پس از پر شدن باتری دوباره آن را جدا کنند، مدتی است که در حال توسعه هستند و به رانندگان این امکان را میدهند که در هوای بد یا سرد در خودرو بمانند و فیلم تماشا کنند، در حالی که ماشین در حال شارژ است.
چنین سیستمهایی همچنین فرآیندی اغلب چالش برانگیز را برای افراد دارای تحرک کم یا رانندگان مسنتر بسیار آسانتر میکنند، با یک نظرسنجی اخیر در بریتانیا که بهبود دسترسی را به عنوان یک ملاحظات مهم برای رانندگان معلول بهدنبال خرید راهحلهای تحرک الکتریکی شناسایی میکند. فورد بر روی چنین سیستمی کار کرده است و اکنون آزمایشهای واقعی یک نمونه اولیه ایستگاه شارژ ربات را که توسط مهندسان دانشگاه دورتموند آلمان و پس از آزمایشهای موفقیتآمیز در آزمایشگاه ساخته شده، آغاز کرده است.
کل فرآیند را میتوان از طریق برنامه کنترل کرد و راننده میتواند در داخل وسیله نقلیه بماند یا از ماشین خارج شود و برای تازه کردن یا گرفتن چیزی برای خوردن به سمت تأسیسات مجاور برود.پس از تکمیل فرآیند، بازوی ربات از برق جدا میشود و به داخل درگاهی کوچک خود در ایستگاه شارژ برمی گردد.
در مرحله بعدی، فورد با ارائهدهنده شبکه شارژ لونیتی (Ionity) همکاری میکند تا طراحی فعلی را بهبود بخشد، در حالی که به دنبال انواع شارژ سریع است و چنین راهحلهایی را در تنظیمات پارکینگ خودکار ادغام میکند تا وسایل نقلیه بتوانند به یک نقطه شارژ ربات فرستاده شوند و به آن بازگردانده شوند.
شارژرهای رباتیک همچنین میتوانند به اپراتورهای ناوگان شرکت کمک کنند.
منبع: سایت نیواطلس