رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : انتظار داریم امسال ۳۵ درصد دانش‌آموزان کلاس‌نهمی استان راهی هنرستان‌ها شوند.

حامد شاهینی گفت : سال تحصیلی گذشته ۳۰.۵ درصد دانش‌آموزان استان هنرستان را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند، امسال هدفگذاری کرده‌ایم تا این عدد به ۳۵ درصد برسد.

به گفته رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تلاشیم دانش‌آموزان کلاس نهمی و خانواده‌های آن‌ها را برای انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ترغیب کنیم، اگرچه از سال‌های گذشته در این زمینه ورود کرده و در تلاشیم تا با فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان را به تحصیل در هنرستان‌ها علاقمند کنیم، اما هنوز هم آمار گرایش دانش‌آموزان استان به رشته‌های مهارتی پایین است.

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جامعه به رشته‌های مهارتی هم نیاز دارد، گفت: امروز دنیا به سمت آموزش‌های مهارتی سمت و سو گرفته، چون عموما فردی که در یک زمینه خاص مهارت داشته باشد، بیکار نمی‌ماند.

شاهینی با بیان اینکه میانگین گرایش دانش‌آموزان کشور به رشته‌های مهارتی هم‌اکنون ۵۰.۳۵ درصد است، گفت: هنوز تا رسیدن به این عدد در استان کرمانشاه فاصله داریم.

وی اشاره‌ای به روند تکمیل فرم هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان داشت و گفت: برگه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر مبنای وضعیت تحصیلی دانش‌آموز در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم و با در نظر گرفتن معیار‌ها و ملاک‌های مختلف شامل برگزاری آزمون‌های متعدد استعداد تحصیلی و مشاوره‌ای، نظرسنجی از خود دانش‌آموز، اولیا، مدیر و معلمان او تهیه و بهترین شاخه و رشته برای ادامه تحصیل را به دانش آموز معرفی می‌کند.

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از آنجایی که درفرآیند تکمیل برگه هدایت تحصیلی فاکتور‌های زیادی در خصوص انتخاب بهترین رشته برای ادامه تحصیل دانش‌آموز لحاظ می‌شود، بهترین رشته برای ادامه تحصیل یک دانش‌آموز همان رشته یا شاخه‌ای است که در برگه هدایت تحصیلی به عنوان اولویت اول درج شده است.

وی تاکید کرد: اگر انتخاب رشته بر اساس آگاهی، توانمندی و علاقه دانش‌آموز صورت گیرد، احتمال موفقیت او در زندگی تحصیلی و شغلی بیشتر خواهد شد، وگرنه احتمال شکست و حتی سرخورده شدن دانش‌آموزان در اثر یک انتخاب رشته بدون آگاهی دور از انتظار نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.