تاکید بر استفاده از ظرفیت شورا‌ها برای توسعه کار های فرهنگی و اجتماعی

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت : نیاز به آن داریم که با توجه به ظرفیت مدیریت شهری از شورا‌ها برای توسعه کار فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم .

سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نیاز به آن داریم که با توجه به ظرفیت مدیریت شهری از شورا‌ها برای توسعه کار فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم و امامان جمعه می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی گفت: باید از ظرفیت کسانی که در شورا‌ها مورد تایید قرار گرفته، ولی به هر دلیلی رای نیاورده اند استفاده کرد و در دوره‌های بعد این امر در برنامه ریزی‌های مورد توجه است.

رئیس شورای عالی استان‌ها اذعان کرد: باید زمینه توسعه کیفی برنامه‌های شورا‌ها فراهم شود و یکی از موضوعات بسیار مهم، آموزش در نظام شورایی کشور است که برنامه ریزی مدونی صورت گرفته و ما قصد داریم در استان قزوین در این خصوص صحبت کنیم و نقطه نظرات آنان را بگیریم.

سروری اعلام کرد: در جلساتی که با مدیران استان داریم تلاشمان این است تا ضمن پایش و ظرفیت سنجی زمینه‌های شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری را فراهم کنیم.

نماینده، ولی فقیه هم بیان کرد: شورا‌ها می‌توانند مهد پرورش مدیران و مسئولان شایسته شوند و همانند یک دانشگاه با استفاده ازتاکید بر دانش افزایی اعضای شورا‌های شهر و روستا تجربیات و دانش گذشتگان در جهت رشد و بالندگی مدیران کشور گام بردارد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: قران نظام شورایی را خیلی خوب تعریف کرده و اگر این نظام منهای نظام ولایت و امامت باشد همان نظام‌های غیر دینی غربی‌ها می‌شود.

وی افزود: مسئولان باید بتوانند همانند شتاب مردم حرکت کنند و یکی از ابزار‌ها استفاده از ظرفیت شوراهاست.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین با فرمانده سپاه صاحب الامر استان دیدار کرد .

 سردار رفیعی آتانی در این دیدار با تاکید بر افزایش دانش و آگاهی اعضای شورای شهر و روستا گفت: در حوزه آموزش برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و استفاده از تجربیات اعضای دوره‌های قبل می‌تواند سودمند باشد.

وی افزود: وجه مشترک سپاه و شورا‌ها خدمت به مردم است و مجموعه سپاه استان با تمام ظرفیت برای ارتقای دانش شورا‌ها در خدمت است.

در ادامه رئیس شورای عالی استان‌ها به گلزار شهدای شهر قزوین رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار