سید علیرضا فاطمیانپور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری بیستمین رویداد عطر سیب گفت: رویداد فرهنگی عطر سیب بیش از دو دهه قبل با کمک به هئیت ها و نیازهایشان راه اندازی شده است و هئیت های بزرگ و کوچک و حتی روضه های کوچک خانگی می توانند از این امکانات بهره ببرند.
به گفته فاطمیان پور، امسال پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰۰ هئیت به دبیر خانه عطر سیب مراجعه کنند، با توجه به اینکه مراسم سوگواری برای اباعبدالله (ع) یک سوگواری ملی محسوب می شود، نمایشگاه عطر سیب خدمات خود را علاوه بر هئیت های خرد و کلان و روضه های کوچک خانگی، به عموم مخاطبان و شهروندان ارائه می دهد، این رویداد برای حضور خانواده ها طراحی شده است.
او گفت: گرد آوری تمامی محصولات و ملزومات ماه محرم و سوگواری حسینی در یک فضای مشخص موجب سهولت دسترسی مخاطبان به تمامی مایحتاج لازم برای این ماه می شود. از لباس های سیاه تا بساط نذری های کوچک خانگی و ظروف یک بار مصرف و کتیبه و پرچم ها، محصولات فرهنگی و لوازم صوتی و الکترونیکی ، مواد غذایی در نمایشگاه عطر سیب مهیا شده است، تا هنگامی که هئیت و یا خانواده ای به این نمایشگاه مراجعه کرد، در گروه های مختلف سنی و بنا به سطوح مختلف مطالبات بتواند از این نمایشگاه بهره برداری کند.
فاطمیان پور میگوید: نمایشگاه عطر سیب بستری برای تعامل جوانان و پیر غلامان هیئت های حسینی را فراهم می کند تا به این ترتیب نسل جوان با دریافت تجربیات نسل های پیشین و به روز آوری این خدمات با اقتضائات امروز، گامی اثربخش برای زنده نگهداشتن فرهنگ حسینی بردارند.