استان یزد پیشرو در کاهش آلایندگی با بهره گیری از انرژی‌های پاک

مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: یکی از مهمترین پیامد‌های استفاده از انرژی خورشیدی، حذف سوخت‌های فسیلی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است.

نیره پورملایی گفت: به ازای هر کیلو وات ساعت تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی حدود ۸۹ درصد کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را داریم.

او می گوید: یکی از مهمترین گاز‌هایی که در اثر احتراق سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های برق ایجاد می‌شود، دی اکسید کربن، گاز موثر در تغییر اقلیم است.

اسدی مدیرعامل اداره برق منطقه‌ای یزد گفت: ظرفیت‌های خوب استان در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی از جمله متوسط شدت تابش هزار و ۱۰۰ وات بر مترمربع، ۳۳۰ روز آفتابی، زمین مسطح و هموار و شبکه پایدار و پراکنده در سطح استان، باعث شده است که امروز ۸۴ مگاوات ظرفیت نامی برق خورشیدی در مدار بهره برداری داشته باشیم.

او می‌گوید: با جذب سرمایه گذار تا سال آینده ۲۳۰ مگاوات دیگر برق خورشیدی به مدار اضافه می‌شود که این عدد به بیش از ۳۰۰ مگاوات می‌رسد.

اسدی گفت: ظرفیت نامی استان ۲۸۰۰ مگاوات است که مجموعه حرارتی سیکل ترکیبی تولید پراکنده و خورشیدی را شامل می‌شود.

به گفته او از این ۲۸۰۰ مگاوات در ظهر که بیشترین تابش خورشید را داریم، بیش از ۵۰ مگاوات برق خورشیدی تولید می‌شود.

زارعی مجری طرح خورشیدی در یزد گفت: نیروگاه‌های خورشیدی مزایای خوبی دارند از جمله اینکه به سرعت بهره برداری و احداث می‌شوند، برای تولید برق احتیاجی به مصرف آب ندارند و سازگار با محیط زیست هستند درصورتی که نیروگاه‌های فسیلی به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۷۰۰ گرم گاز کربن دی اکسید تولید می‌کنند و صرفه جویی در سوخت‌های فسیلی دارند.

او گفت:  ۱۱ نیروگاه بزرگ مقیاس، با مجموع ظرفیت ۸۴ مگاوات، در حال بهره برداری هستند و برنامه ریزی شده این ظرفیت تا پایان سال آینده به بیش از ۳۰۰ مگاوات برسد.

زارعی گفت: استان یزد توانسته رتبه برتر کشوری را کسب و در سال گذشته جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر را از آن خود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.