انرژی خورشیدی یاری گر بخش تامین برق خانگی یزدی ها

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد از اضافه شدن ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به نیروگاه‌های یزد خبر داد.

ابوالفضل اسدی گفت: استان یزد پایین‌ترین میزان خاموشی را در کشور داشته است و این مهم با توجه به همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان در ایجاد کمترین میزان تلفات انرژی حاصل شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد گفت: یکی از مسائل مهمی که به صورت جدی مورد پیگیری است مدیریت عرضه و تقاضا است.

او در ادامه گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد پیک مصرف کشور صرف سرمایش می‌شود سال گذشته با اجرای طرح خانه به خانه در مناطق کمتر برخوردار همچون اسکان و حسن آباد در بیش از ۲ هزار خانه اقداماتی همچون تعویض پوشال کولر‌های آبی، نصب سایبان و سایر موارد انجام شد که با همین اقدام مصرف برق به حدود ۱۵ درصد و مصرف آب به ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گفته این مسئول: در بخش خانگی همشهریان می‌توانند با انجام اقدامات ساده همچون عایق کردن کانال کولر به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور مستقیم آفتاب، تعویض پوشال و نصب سایبان خانه‌ای خنک‌تر داشته باشند و به سمت خرید کولر‌های گازی نروند چراکه کولر گازی مصرفی ۵ تا ۶ برابری نسبت به کولر آبی دارد.

ابوالفضل اسدی، مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق  برگزار شده بود، این مطالب را بیان کرد.

اسدی به تاثیر خشکسالی‌های اخیر بر تولید برق اشاره کرد و گفت: تاثیر این خشکسالی‌ها به حدی است که در برخی نیروگاه‌ها تولید برق از ۱۱ هزار مگاوات به ۲ هزار مگاوات تقلیل یافته است و این مساله باعث شده برای جبران کمبود‌ها به ایجاد نیروگاه‌های سیکل حرارتی و نیروگاه‌های خورشیدی روی آوریم.

این مسئول گفت: در حال حاضر با تولید برق در مناطق کمتربرخوردار همچون هرات، مروست، خاتم و بهاباد سعی بر این داریم که با برق دار شدن آنجا صنعت را به سمت و سوی این مناطق سوق داده و هم بافت سکونتی و جمعیتی مناطق حفظ شود و هم باعث اشتغال جوانان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.