مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی، اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی سالمندان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان برگزار شد.

رضا ابهت گفت: هدف بهزیستی در خدمت رسانی به افراد تحت پوشش و توانمندسازی آن‌ها است.

او می‌گوید: به همین منظور طرح‌های متنوعی طی سال‌های اخیر برای توانمندسازی جامعه تحت پوشش در بهزیستی اجرا شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان یزد بازی‌های بومی محلی ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد و افراد را به خاطرات کودکی برده و روحیه آن‌ها را شاد می‌کند.

ابهت گفت: ورزش یکی از راه‌های توانمندسازی جامعه‌ی هدف بهزیستی است و ورود افراد به عرصه ورزش علاوه بر تقویت عضلات و توانمندی جسمی؛ پروسه پیری را به تاخیر می‌اندازد و به لحاظ روحی نیز منجر به افزایش رضایت درونی افراد می‌شود.

به گفته او تقویت ورزش و بازی‌های بومی محلی در کلیه مراکز بهزیستی ضروری است و این جشنواره در دو شهرستان مهریز و اشکذر برگزار شده است و در نظر داریم در کلیه شهرستان‌های استان نیز گسترش دهیم.

معاون توانبخشی بهزیستی نیز در این جشنواره گفت: اجرای جشنواره‌ی بازی‌های بومی محلی در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است و این طرح مدت ۲۵ سال است که در بهزیستی اجرا می‌شود.

محسن صباغی نژاد می‌گوید: ورود ورزش و بازی‌های بومی محلی به این طرح برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

به گفته او این بازی‌ها با فرهنگ هر جامعه ارتباط دارد و اجرای این بازی‌ها منجر به حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه نیز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی گفت: اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان شهرستان‌های مهریز و اشکذر برگزار شد.

صباغی نژاد می‌گوید: شرکت کنندگان در قالب ۱۰ ایستگاه ورزشی به اجرای بازی‌هایی نظیر: گردو بازی، کواره بازی، دارت، یک قل و دوقل، شطرنج، لی لی، ماروپله، فوتبال دستی و طناب کشی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.