معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هر واکسنی که وارد می‌شود در سامانه تیتک ثبت می شود و اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد به کسی تزریق نخواهد شد.

کمال حیدری گفت: واکسن‌های داخلی به اندازه کافی موجود است و نیازی به واردات واکسن نیست. هیچ واکسن وارداتی از آبان ماه سال گذشته وارد کشور نشده است. هر واکسنی که وارد می‌شود در سامانه تیتک ثبت می شود و اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد به کسی تزریق نخواهد شد.

به گفته وی شرکت‌های تولید کننده واکسن در ابتدا یک مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده آمد لذا  تاریخ مصرف بر روی واکسن به ثبت می‌رسد و پس از ارائه مستندات  و بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو تاریخ انقضای دوم بر روی لیبل درج می‌شود که این موضوع در خصوص واکسن پاستوکووک نیز پیش آمده است.

او گفت: در وزارت بهداشت سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. در اردیبهشت ماه از مردم دعوت شد تا دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا به پوشش بالای ۷۵ درصدی برای حفظ ایمنی مردم برسیم که البته استقبال خوبی نشد.

او گفت: واکسن‌ آسترازنکا اهدائی بوده و تاریخ انقضای آن  ۱۷جولای به پایان رسیده است و هیچ واکسن تاریخ گذشته‌ای تزریق نشده است. در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون واکسن ذخیره در  انبار‌های کشور داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.