مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند از فعالیت ۳۷۰۰ نفر در تولید و فرآوری زردآلو در این شهرستان خبر داد.

آقای صیادی با بیان این‌که تعداد ۳۷۰۰ نفر در تولید و فرآوری زرد آلو در شهرستان مرند مشغول به کار هستند، گفت: پیش بینی می‌شود که میزان تولید زردآلو در مرند به ۱۸ هزار و ۷۷۴ تن برسد که ۲۰ درصد از این محصول به صورت تازه خوری و ۸۰ درصد تبدیل به قیسی یا برگه، چیپس زردآلو به صورت سنتی در آفتاب و یا به صورت صنعتی (بارگاه) و در بسته‌بندی‌های محلی و معمولی وارد بازار‌های محلی و منطقه‌ای عرضه می‌شود.

با شروع دومین ماه تابستان شاهد فعالیت باغداران مرند برای برداشت زردآلو از ۲۴۲۵ هکتار از باغات هستیم. همزمان با برداشت این میوه ارزشمند در اطراف باغات نیز فرآوری و تولید قیسی و برگ زردآلو آغاز شده است.

وی با بیان این‌که مرند از قطب‌های مهم تولید میوه زردآلو و دارای مقام نخست تولید در استان آذربایجان شرقی است گفت: ارقام تولیدی در مرند از لحاظ کیفیت و طعم و در برخی رقم‌ها در کشور حرف اول را می‌زند. از بهترین ارقام زردآلو‌های مرند می‌توان به عسگر آباد، نصیری، تبرزه (شامل قرمزی، ساری، قره)، اردوباد و شاهرودی اشاره کرد که هم قابلیت تازه خوری و هم قابلیت خشکباری دارد.

وی گفت : بالغ بر ۱۷ نوع زردآلو در مرند از لحاظ کیفیت در حد ارگانیک و سالم هستند و از مجموع باغات زردآلوی شهرستان به‌طور متوسط در هر هکتار ۱.۵ نفر مشغول به کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.