امام جمعه شیراز با تاکید بر توجه به اسناد بالادستی در طرح‌های فرهنگی گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان فارس از آغاز مهر مورد توجه باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با گرامیداشت روز مباهله و اینکه در این روز حقانیت پیامبر گرامی اسلام (ع) در مقابل دیگر ادیان ثابت شده است، گفت: این روز از یک جهت عید بزرگ دینی ما است، اما درسی هم برای فعالان فرهنگی دارد و آن این است که دانستن حق به معنای پذیرفتن آن نیست و ما در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز با این پدیده مواجه هستیم.

او با بیان اینکه عمده مسئولیت دستگاه قضایی و انتظامی برای آن دسته از افراد است که نمی‌خواهند زیربار حق بروند نه اینکه ندانند راه درست چیست، گفت: برخورد با این عده برای این است که دیگران را به راه نادرست می‌کشانند، با وجود اولویت کار ایجابی، اما باز عده‌ای زیر بار نخواهند رفت که برای آن عده چاره‌ای نیست جز اینکه برخورد قانونی و انتظامی شود، چون اگر رها کنیم تمام هنجار‌ها را زیرسوال می‌برند و فساد ایجاد می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تلاش جمعی برای عادی انگاری رفتار‌های غیراخلاقی وجود دارد و اگر جایی چنین رفتاری انجام می‌شود باید به فکر این باشیم که از تولید چنین محتوا‌هایی پیشگیری کنیم، گفت: برای پیشگیری از برخی ناهنجاری‌ها باید چند مسئله مورد توجه باشد؛ ابتدا نقشه مهندسی فرهنگی دوم سند تحول آموزش و پرورش که بحث تربیتی و طولانی مدت است.

دژکام با بیان اینکه برای آغاز مهر همه روی این مسئله تاکید داشته باشند و برای دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها کار شود، گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای آغاز مهر مورد توجه باشد.

او گفت: سومین مطلب توجه و اجرای طرح زیست عفیفانه است، این سه محور باید در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی خیلی جدی دنبال کنیم و استمرار داشته باشد.

امام جمعه شیراز گفت: بنا به گفته مدیرکل ارشاد استان فارس امروز آغاز اجرای سند است، اگر از اول مرداد دستگاه‌ها پای کار بیایند باید به صورت ویژه مورد قدردانی قرار بگیرند، چون جهادی وارد شدند. وزیر ارشاد نیز وعده دادند که هزینه حداقلی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی را بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امید است که با سازوکار اجرای سند پایان سال به نقطه مناسبی برسیم، گفت: برای سال آینده مرتب‌تر و منظم‌تر فعالیت داشته باشیم و تقسیم کار اجتماعی را که بار‌ها مورد توجه قرار دادم باید توضیح داده شود و هر کس به فراخور وظیفه این کار را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.