۴۷۰ استاندارد آموزش مهارتی برای مشاغل جدید تدوین شده است

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: به منظور به روزرسانی آموزش‌های مهارتی در سطح کشور، ۴۷۰ استاندارد آموزشی برای مشاغل جدید تدوین و عملیاتی شده است.

محمدرضا شاه پسند در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه دولتی شهرستان البرز (شماره یک برادران) که به مناسبت هفته ملی مهارت انجام شد گفت: رشد روزافزون فناوری‌ها و تغییرات حوزه کسب و کار، ما را وادار کرده تا به فکر تدوین استاندارد‌های آموزش مهارتی برای مشاغل جدید و آینده باشیم.

وی اظهار داشت: برای آموزش مهارت ویژه مشاغل جدید و آینده و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز و استان‌ها از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده ایم.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد مخاطبان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، طرح "کهاد آموزشی" به منظور ارایه واحد‌های مهارتی و جایگزینی آن‌ها با واحد‌های درسی تئوری در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال می‌شود که در برخی دانشگاه‌ها عملیاتی شده و به دنبال گسترش و فراگیری آن هستیم.

شاه پسند همچنین از اجرای طرحی به نام "نخلستان" با هدف آموزش مهارتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و اظهار داشت: این طرح برای فارغ التحصیلان جویای کار که شغل متناسب با رشته خود را نیافته اند و از توانایی مهارتی و فنی لازم برای ورود به بازار کار برخوردار نیستند، در دست اجرا است.

این مسئول همچنین گفت: با هدف استفاده از ظرفیت بخش صنعت و خدمات برای مهارت آموزی، راه اندازی مراکز آموزش مهارتی در محیط واقعی کار از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تاثیر قابل توجه مهارت آموزی در اشتغالزایی افراد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۷ درصد افرادی که در دوره‌های مهارتی شرکت می‌کنند راهی بازار کار می‌شوند که این رقم در دوره‌های مهارتی محیط واقعی کار به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

این مسئول در ادامه از رشد ۵۰ درصدی ظرفیت آموزش مهارتی در بخش دولتی و خصوصی در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت آموزش مهارت به متقاضیان مهارت آموزی در مراکز و کارگاه‌های دولتی کشور امسال به ۹۰۰ هزار نفر و در بخش آموزشگاه‌های آزاد (بخش خصوصی) به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار