دوگانه سوز شدن سه هزار و ۸۹۱ خودرو عمومی در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: تاکنون سه هزار و ۸۹۱ خودرو عمومی در استان دوگانه‌سوز شده است.

سیدحجت مدنی گفت: تاکنون چهار هزار ۸۳۲ دستگاه خودرو در سامانه GCR.niopdc.ir برای تبدیل به دوگانه‌سوز در سطح منطقه ثبت‌نام کرده‌اند که تعدادی انجام شده و ۹۴۱ دستگاه خودرو دیگر هم در صف تبدیل شدن به تجهیزات گازسوز هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به آغاز دوگانه‌سوز کردن اینترنتی خودروهای مسافربر با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی می گوید: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت خودروهای پر مصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل شروع شده است و بر این اساس  حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

به گفته او، برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز نسبت به تبدیل خودرو به تجهیزات دوگانه‌سوز اقدام کنند.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل می گوید: اردبیل از استان‌های موفق در اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها در سطح کشور است.

مدنی گفت: با افزایش آمار خودروهای دوگانه‌سوز عمومی در کنار صرفه‌جویی در مصرف بنزین ، سطح آلایندگی هوای مرکز و شهرستان‌های استان نیز بمراتب کاهش خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.