کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد کشاورزی و سطح نارنجی برای افزایش ارتفاع موج تا ۲ونیم متر صادر شده است.

امیر حسین نقشینه گفت: هشدار سطح زرد کشاورزی در  شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب شرق فارس از امروز تا روز چهارشنبه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی،  رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را در این ایام شاهد خواهیم بود بنابراین توصیه شده کشاورزان  نسبت به باز کردن خروجی کرت‌های شالیزاری در مرحله رسیدن جهت جلوگیری از ماندابی شدن مزرعه، تسریع در برداشت شالیزار‌های رسیده (ارقام زودرس) قبل از شروع بارندگی، کاهش غذادهی استخر‌های پرورشی به نصف نرمال با توجه به ابری بودن و بارندگی، عدم آبیاری مزارع سویا و پنبه به دلیل وقوع بارندگی، زهکشی و پاکسازی مسیر آبیاری باغات و مزارع با توجه به بارش ها، عدم انجام آبیاری اقدام کنند.

او می‌گوید: همچنین هشدار سطح نارنجی دریایی برای افزایش ارتفاع موج  بین ۲تا ۲ونیم متر از فردا  تا روز چهارشنبه  برای تنگه هرمز و مناطق غربی و شرقی دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

امروز صبح هم سازمان هواشناسی هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش و ادامه یافتن این بارش‌ها تا پایان هفته در مناطق جنوبی کشور صادر کرد .

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار