مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:برای اولین بار موفق شدیم برای همه شهدای گمنام استان شناسنامه یا معرفی نامه صادر کنیم.

 سردار عبدالرضا مرادحاجتی از چاپ و انتشار شناسنامه شهدای گمنام خوزستان خبر داد و گفت: در این شناسنامه‌ها، همه ابهامات و یا سوالات مخاطبین و کسانی که در خصوص شهدای گمنام، طرح مطالعاتی یا آماری بخواهند، آورده شده است.

او ادامه داد: خوزستان به واسطه میزبانی از ۸ سال دفاع مقدس و همچنین درخواست‌های متعدد، بیش از همه نقاط کشور دارای یادمان شهدای گمنام است و این پراکندگی و تعدد باعث شد که ما با صدور این شناسنامه‌ها بتوانیم به یک انسجام خاطر و منبع موثق در خصوص این شهدای عزیز دست یابیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان می‌گوید: زمان تدفین، مکان خاکسپاری، تاریخ تشییع، اسامی اعضای هیئت امنا و درصد پیشرفت‌های عمرانی همه یادمان‌های مربوط به شهدای گمنام استان در این شناسنامه‌ها لحاظ شده است و با این شیوه هیچ سوال و ابهامی از چگونگی روند صفر تا صد خاکسپاری و دیگر مراحل ساخت یادمان‌ها در ذهن کسی باقی نخواهد ماند.

سردار حاجتی گفت: قصد داریم برای یادمان‌های دفاع مقدس مناطق عملیاتی نیز چنین شناسنامه‌هایی را طراحی و منتشر کنیم که بتوانیم در اختیار مدیران کاروان‌های راهیان نور و دیگر گردشگران قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار