به اعتقاد برخی افراد امروز تنها وجه برخورد با پدیده بدحجابی در گشت ارشاد خلاصه شده است که البته هم سخن بی راهی نیست.

گشت ارشاد تنها به عنوان عملکرد نیروی انتظامی زیر ذره‌بین منتقدان و گردانندگان پروژه‌های مختلف است و این نشات گرفته از کاستی‌های قانونی محول شده بر سایر نهاد‌ها و سازمان است.

در ادامه به برخی از این قوانین اشاره خواهیم داشت:

طبق آیین نامه راهکار‌های اجرایی گسترش عفاف و حجاب (مصوب سال) ۸۴ شورای فرهنگ عمومی کشور، موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کشور برای مقابله با روند فزاینده بدحجابی باید دراولویت قرار گیرد.

احیاء سنت حسنه «امر به معروف و نهی از منکر» در مورد حجاب و عفاف از جمله اولویت‌ها در این زمینه است. همچنین از دیگر سیاست‌های موجود در این آیین نامه فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت تهیه کتب، نشریات و تولیدات علمی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ عفاف و پاسخگویی به شبهات موجود در مورد آن است.

همچنین طبق این آیین نامه سیاست هایی، چون ایجاد مراکز و مؤسسات متعدد با هدف الگوسازی، ارائه مدل‌های مناسب و متنوع و ایجاد رقابت سالم در این زمینه بین افراد و وضع قوانین و مقررات برای اصلاح وضعیت پوشش در جامعه و گسترش و تقویت مراجع قانونی برای ترویج پوشش اسلامی در جامعه باید صورت پذیرد.

همه نهاد‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، وزارت بازرگانی، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک ج. ا. ا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مرکز امور زنان و خانواده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تربیت بدنی، شهرداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بهزیستی، وزارت امور خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی، مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قوه قضاییه، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی مقاومت بسیج، وزارت راه و ترابری و نیروی انتظامی از جمله نهاد‌هایی هستند که در حوزه عفاف و حجاب دارای وظایف تعریف شده‌ای هستند.

فارغ از وظایف محول شده برای دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب همچنین طبق قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آن‌ها در ملاعام خالف شرع است و یاعفت عمومی را جریحه دار می‌کند، کسانی که لباس‌ها و نشانه‌هایی که علامت مشخصه گروه‌های ضد اسلام یا انقلاب است را تولید کنند یا وارد کنند و یا بفروشند و یا در ملاعام و انظار عمومی از آن‌ها استفاده نمایند مجرم شناخته می‌شوند و البسه و اشیاء مذکور در حکم قاچاق محسوب می‌شود. تنها یکی از مجازات‌ها در تخلف صورت گرفته تعطیل محل کسب به مدت سه ماه تا شش ماه است.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب سال ۹۰ یکی دیگر از قوانین مرتبط با حوزه عفاف و حجاب را دارد که از جمله اهداف آن ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی است.

از جمله مصادیق پوشش (مجاز و غیر مجاز) دانشجویان دارای بند‌های مختلف درحوزه لباس، کفش و جوراب، جواهر آلات و حتی عطریات است. از جمله موارد مذکور در این قانون این است که لباس‌ها همواره باید ساده و آراسته، با وضعیت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباس‌های سایر محیط‌ها نظیرجشن ها، محیطها، تفریحی ورزشی، استراحت و... متفاوت و به دور از مد‌های افراطی باشد.

مانتو‌های کوتاه بالاتر از زانو، مانتو‌های خیلی بلند دارای چاک بالاتر از زانو، مانتو‌های تنگ و چسبان، کت و پیراهن مردانه که حجم بدن کامل مشخص باشد، مانتو‌های با رنگ زننده و تند و ... از جمله مصادیق -مانتو‌های نامناسب نام برده شده است.

همچنین برای پسر‌ها استفاده از البسه زنانه، شلوار‌های کوتاه، چسبان، تنگ و نازک و شلوار‌هایی که تعمداً پاره و وصله داشته باشند، ممنوع است.

این‌ها تنها بخش‌ها و گوشه‌هایی از قوانین موجود در حوزه عفاف و حجاب است که قطعا ذیل وظایف هرکدام از دستگاه‌ها وظایف مشروح تری وجود دارد که مرور کوتاهی حاکی از رعایت نکردن آن خواهد بود.

حال آنکه احترام به قوانین کشور وظیفه تک تک شهورندان است، اینکه در کشور باید به اندازه حجاب به سایر موضوعات هم توجه کند جواز این نیست که قانون حجاب زیر سوال رود. دزدی فساد و تخلفات و ... به همان اندازه قابل اهمیت است و باید به آن حساسیت داشت، اما ضعف و کم کاری در هر کدام از قوانین جواز سرپیچی کردن و تعلل ورزیدن از سایر موضوعات نخواهد بود.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۰۱:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
نظر من نه جریمه نه تذکر فاییده نداره فقط فقط تبلیغ از راه صدا و سیما همه تابلوهای سطح شهر طوری که یک نفر بخواد روسریشو بده عقب خجالت بکشه......مثلا خود شما هرشب یک پیوسته یک دقیقه تو بیست وسی از مظرات بی حجابی که عامل اصلی فحشاست بگید وحسنات حجاب خیلی تاثیر گذاره به عنوان مثال بگید کسی که عمدا بی حجاب میشه مفهومش یعنی چشم های هرزه آزادید به من نگاه کنید ولذت ببرید !!!!بی حجابی یعنی بدتر از کرونا و سرطان ......یعنی خانواده ای ازهم پاشیده بشه .....ینی گناه .....زنا.....و....همین یک جمله رو اگه شما یک سال مطرح کنید قول بهتون میدم نصف بد حجاب ها با حجاب بشن ......خواستید ایده های خیلی خوب دارم که دراختیارتون بزارم......امروز جنگ رسانست و شما خط مقدمیت جهاد برشما واجبه.....غربیا تبلیغ ازدواج سفید اونوقت شما بیکار نشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه وقتی که سلبریتی ها هنوز که هنوزه سر گرم کشف حجاب و جراحیهای زیبایی آنان در فضای مجازی به صورت
گسترده تبلیغ و منتشر می شود ، چرا
جلو کارهای اینها گرفته نمی شود ؟!
مگر جوانان از چه کسانی جز آنها تقلید
می کنند ؟
چرا فضای مجازی محدود نمی شود ، غیر فضای مجازی باعث ترویج تهاجم فرهنگی
و تبلیغ فساد و منکرات در جامعه به صورت گسترده گردیده و امروزه حتی افکار کودکان و جوانان را تحت تاثیر قرار
داده و آنها را علاوه به بی حجابی به فساد
و کارهای خلاف و دزدی و بند و باری تشویق می کند.
اگر قراره با بی حجابی مبارزه بشود همه با هم یکسان هستند و همه باید از قانون باید پیروی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چرا اینقدر طلاق بین کم‌حجاب‌ها زیاد شده؟ چرا کم‌حجاب‌ها طلاقی هستند؟ چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
اون روزی که باید ، مراقب نبودید الان که همه چیز از حد گذشته میخواهید برخورد شدید بکنید . وقتی بی حجابی رواج پیدا کند کم کم سلیقه مردم هم عوض می شود یک دختر محجبه را نه برای ازدواج و نه برای استخدام قبول می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بعضی ها معنی کلام حضرت علی را نفهمیدند.منظور حضرت از فقر،تنها گرسنگی که نبوده بلکه فقر فرهنگی و فقر علمی از فقر شکم بدتر است.وقتی فقر فرهنگی و علمی داشته باشی هر کسی هر چرت و پرتی تحویلت بدهد به آن گوش بدهی و عمل کنی.این برای انسان خطرناک است.الان در کشور فقر فرهنگی خطرش از فقر شکم بیشتر است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
عدم اجازه ورود تجهیزات نظامی، دفاعی و علمی که جنبه (هایتک) دارند به کشور از طرف غربی ها و در عوض آن مهیا بودن اجازه ورود تجهیزات رسانه ای مثل موبایل و در دسترس قرار گرفتن اینترنت، ساخته شدن انواع نرم افزارها با قابلیت ارتباط گیری آنلاین، در دسترس قرار گرفتن محتویات بصری و شنوایی تحریک کننده که جنبه ترویج مفسده دارند، گام نخستی بوده که برنامه‌ریزان غربی جهت استهاله فرهنگی ملل اسلامی به کار گرفته اند. گام دوم آنها بسیار خطرناک تر است. چون نیازی به برنامه ریزی و یا هیچ هزینه کرد دیگری ندارد و خودش اتوماتیک وار رخ می دهد و آن چیزی نیست جز حاصل شدن کودکان بی شناسنامه (دقیقاً مثل آمار خودشان در کشور خودشان).
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ناگفته نماند، در صدا و سیما خانواده های فقیر و ندار به صورتی نشان داده شده اند که مادر خانواده چادری است. مثلاً در انواع پیام های تبلیغاتی، خانواده های مستمند که چشم انتظار رسیدن کمک در ایام ماه مبارک رمضان هستند در پایین شهر زندگی می کنند و مادران چنین خانواده هایی چادری هستند. بر عکس، از طرفی غالب کمک کننده ها پولدار و در بالای شهر زندگی می کنند و زن های این خانواده ها همگی مانتویی هستند.
این ظلمی است که ناروا بر چادر صورت گرفته. در صورتی که ما چادر را نماد حجاب حضرات خانم ها زینب کبری، فاطمه زهرا و سایر زنان بزرگوار اسلام، سلام الله و صلوات الله علیهم اجمعین می دانیم و باید به گرامی در انظار و افکار عمومی از آن یاد شود. چرا که خداوند متعال در آیات مختلفی از کلام الله مجید به اهمیت پوشش زنان اشاره و تاکید دارند:

سوره الأحزاب آیه 59:

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً.
ترجمه:
اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏هاى بلند یا چادر) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است.

آیه ۳۱ سوره مبارکه نور:

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَایُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى‏ جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ أَوْ ءَابَآءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَآئِهِنَّ أَوْ أَبْنَآءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنِى إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنِى أَخَوَتِهِنَّ أَوْ نِسَآئِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَنُهُنَّ أَوِ التَّبِعِینَ غَیْرِ أُوْلِى الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ‏یَظْهَرُواْ عَلَى‏ عَوْرَتِ النِّسَآءِ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُواْ إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ.‏

ترجمه:
و به زنان با ایمان بگو: از بعضى نگاه‏هاى خود (نگاه‏هاى غیر مجاز) چشم ‏پوشى کنند و دامن‏ هاى خود را حفظ نمایند و جز آنچه (به طور طبیعى) ظاهر است، زینت‏هاى خود را آشکار نکنند و باید روسرى خود را بر گردن خود بیفکنند (تا علاوه بر سر، گردن و سینه‏ آنان نیز پوشیده باشد) و زینت خود را ظاهر نکنند جز براى شوهر خود، یا پدر خود یا پدرشوهر خود، یا پسر خود، یا پسرشوهر خود (که از همسر دیگر است) یا برادر خود، یا پسر برادر خود، یا پسرخواهر خود، یا زنان (هم‏ کیش) خود، یا آنچه را مالک شده‏اند (از کنیز و برده)، یا مردان خدمتگزار که تمایل جنسى ندارند، یا کودکانى که (به سنّ تمیز نرسیده و) بر امور جنسى زنان آگاه نیستند. و نیز پاى خود را به گونه‏اى به زمین نکوبند که آنچه از زیور مخفى دارند آشکار شود. اى مؤمنان! همگى به سوى خدا باز گردید و به درگاه خدا توبه کنید تا رستگار شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بی حجابی از حد گذشته در کشور ها برای هر مکان
این لباس برای خواب هم نمی پوشن اشتباه از دولتی های قبلی وتولید بی هدف نسبت به کشور چه قبل اسلام چه بعد اسلام ما حجاب داشتيم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۱۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا با سلبریتی‌های بی‌حجاب برخوردی نمیشه؟! مگه اونا خونشون از مردم قرمز تر هست؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی پسر حاج قاسم 18 ساله
۱۸:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
زن های بدحجاب و بی حجاب لطفا یکم از چادر خاکی مادر مان حضرت فاطمه خجالت بکشید شما نمیترسید و شرم نمی کنید که یکی روزی در روز قیامت در نزد حضرت فاطمه چه جوابی برای این بی حجابی تان دارید
Iran (Islamic Republic of)
علی رستمی
۲۲:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۷:۲۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
طرف اومده میگه چون حجاب قانون اجباریه پس یه سری ها لج میکنن.

به اون دسته عرض کنم، حجاب رو خدا اجباری کرده نه بنده خدا.

واقعا این دسته از خانم ها متوجه نیستن دارن تبدیل به عروسک هایی میشن که وقتی یکم سن شون بگذره و خوشگل نباشن کسی محل بهشون نمیزاره!؟

دستمال توالت بودن اینقد جذابه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اشفته
۰۷:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
مردان و زنان کشور ایران زمین خودشون حدو مرزها رو می‌شناسند و به حقوق مادی و معنوی خود کاملا واقفند مشکل جای دیگست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
بله
اما بعضی وقت ها ممکنه مغفول بمونه
و با تذکر زبانی میشه این مغفول مانده ها و غبار روزگار گرفته ها رو پاک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
از آمار بالای انواع جرائم و تخلفات معلومه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اگه مسلمونی دینمون گفته باید حجاب داشته باشیم اگه مسلمون نیسی اون بحثش جداست . اونایی که میخان دیگه روسری سرشون نکنن لطفا برن از تو شناسنامه هاشون دینشون که نوشته اسلام رو پاک کنن و هر چیز دیه دوست داشتن بزارن . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
طبق قانون مدنی ایران همه مذاهب در ایران باید از قانون حجاب پیروی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حجاب و عفت داشتن حکم خداست
ربطی به چیزای دیگه نداره
هرکسی هم مخالف اون باشه مخالف حکم خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
پیشنهادی دارم. در لباس فروشی ها لای لباس ها سوسک بذارید. اینطوری دیگه دخترا میترسن نمیرن لباس بی حجاب بخرن. بنابراین مجبورن برن چادر بخرن.
پیشنهاد 2: تک تیر انداز قرار بدید و هر کسی بی حجاب بود تیر بزنید تو مغزش
پیشنهاد 3: تمام مردان را از خیابان جمع کنید. اینطوری وقتی مردی نباشه، دختر ها احساس نیاز به خود نمایی پیدا نمی کنند و خود به خود بی خیال می شوند.
پیشنهاد 4: قانون ازدواج مرد با 3 زن. اینطوری تعداد زن های مجرد خیلی کم میشه و بی بند و باری از بین میره
پیشنهاد 5: فیلتر کردن اینستاگرام و راه اندازی اینترنت ملی
پیشنهاد 6: نابود کردن ماهواره های بالای پشت بام ها.
پیشنهاد 6: من دیگه حرف نزنم!
انتخاب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
رای بذارید رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
عطریات خیلی خوبه ممنوع شده بو گند عرق خوبه مخصوصا تو مترو اتوبوس وای ی ی ی ی
Pakistan
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
من یه جوان بی کارم
یارانه ها رو واریز کنید مال مردم خورا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
حالا شما وی پی ان یا فیلتر شکنت رو خاموش کن تا گیگت تموم نشه بعدا در باره توی بدبخت صحبت میکنیم. راستی مال مردم خوری که مال مردم رو میخوری و به مسئولینی که مردم آنها را با انتخابات انخاب کردند فحش میدهی
Netherlands
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اینستاگرام را فیلتر کنید، منشا بی حجابی ها و بد حجابی ها اینستاگرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
پس شلوارهای کوتاه زنانه چرا ممنوع نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
عجیبه که هر خانمی کم‌حجاب میشه، احتمال طلاقش در آینده بیشتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
من خانم هستم و اگر همه خانم ها بدون روسری یا مقنعه و یا با پاچه های بالا زده و لباس های آستین کوتاه هم ظاهر بشوند برای من مشکلی نیست چون هم جنس خودم هستند ولی مسلماً موجب تحریک آقایان و نوجوانان و جوانان پسر می شود چون من هم به عنوان خانم وقتی بدحجابی یک آقا رو می بینم تحریک می شم ولی مسلماً اون بدحجابی آقا برای بقیه آقایاون مهم نیست.

پس نباید بگیم من نمی خواهم حجاب داشته باشم و این یک امر اختیاری است چون همه ما لاجرم در جامعه رفت و آمد داریم و ظاهر همدیگه رو می بینیم.

مثلاً من می تونم این رو بگم که مهم نیست ماشینم دود می کنه و بگم به درک که دیگران خفه شدند و مریض شدند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا مهدوی پناه
۱۴:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
احسنت، بسیار ساده و رسا توضیح دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
شما بهتره به یک روانشناس مراجعه کنید تا شاید بیماری تان بهبود پیدا کنه البته بعید می دانم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
۰۸:۵۰ تو برو به پزشک مراجعه کن تا علت بالا رفتن آستانه تحملت رو بهت فهمونه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مرگ بر منافق و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مردم نون ندارن بخورن اما دارن میلیون میلیون خرج ارایش و لباس می کنن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حجاب واجب الهیست
براساس تحقیقات مجله نیوزویک کسانی که حجاب دارند عمر بیشتری دارند بچه های سالم و باهوشتری بدنیا میارن و کمتر افسردگی میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
همونجوری که پوشش نامتعارف برای زنان ممنوعه
آرایش عجیب و غریب ریش هم برای مردان ممنوع کنید
این مدل ریشهای داعشی واقعا داره همه گیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
بعضی خانم ها رو که ول کنی کلا میخوان برهنه بگردن در خیابون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مردم انداختن به جون هم خودشون و خانوادشون سیسمونی میرن ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اونهایی که دم از حجاب و عفاف میزنید هیچ خبر دارید که قیمت هر متر پارچه چادری چقدره؟؟؟اما یه دختر به راحتی میتونه با همون پول دوتا مانتو مد جدید و با رنگ و طرع متنوع تری انتخاب کنه؟؟!! البته اگه یه عده متحجر اینو قبول داشته باشن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
قیمت چادر و مانتو یکی هستن بهانه نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس اصلا هم قیمت چادر و مانتو یکی نیست. گویا خبر نداری یا نمیخوای خبر داشته باشی. یه پارچه ی چادری پولش کلیه و اینکه بدی یه خیاط هم بدوزه کلللی دستمزد میگیره. پس با یه مانتوی آماده یکی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
من چادر نمی پوشم. همسایه ما هم چادر نمی پوشه ولی با همین مانتو و روسری و مقنعه و شلوار و جوراب حجاب خودمون رو حفظ می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
بحث درباره با حجاب و حیا بودن است خواه با چادر باشد خواه بدون چادر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هرکی موافق چادر و حجاب و پوشش زیاده باید موافق ۴ زن برای شوهرش باشه یا بره افغانستان
نمیشه چادری بود و گوشی آیفون دستت باشه و سوار ماشین کره ای شد و از اسلام حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
یعنی نمیشه یه نفر مسلمون باشه ، گوشی خوب هم داشته باشه؟
این چه عقیده ای هست شما داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
خدا خیرشون بده ان شاالله همزمان فرهنگ سازی هم بشه؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
خبر حجاب عفاف امروز کار نکردید نگران شدیم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
وعده گشت ارشاد برای فساد مدیراان به کجا رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
ناراحت نمی شوی چند خبر پایین تر از دستگیری چند مدیر مفسد خبر رفته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
قانون اساسی ایرانو یه بار منتشر کنید یه جوریه ادم فکر میکنه تو سوییس و سوئد داریم زندگی میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
خوب شد گفتی اتفاقا در مورد ساترا پیشنهاد من اینه که چون طبق قانون اساسی رسانه فراگیر شامل ساترا میشه VODها مثل فیلیمو بیان و کاربران را احراز هویت بکنند تا از زیر بار ساترا خارج بشوند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هیچ چیز اجباری خوب نیست . هیچ کسی هم با زور یک حرفی رو قبول نمیکنه مخصوصا برا نسل جدید. من خودم دهه هشتادی هستم و هیچ حرفی رو با زور و تهدید قبول نمیکنم بهتره به جای اینکارا فرهنگ‌سازی کنید و اجباری بودن حجاب رو بردارید این اجباری بودن اصلا وجه خوبی نیست تو هر زمینه ای . خدا آدم ها رو آزاد آفریده و کسی حق نداره این آزادی ازش بگیره حق انتخاب داره کسی نمیتونه حق انتخاب از انسان بگیره . yjc لطفاً اینو بزارذ
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
در واقع مشکل ا اینجاست. اگه مسلمانی موظف به رعایت قوانین اسلامی هستی. نمیتونی مثلا بری توی یه دانشگاه بگی من این آئین نامه ها رو قبول ندارم و دوست ندارم این واحدها رو پاس کنم. یا دوست ندارم سرچهارراه پشت چراغ قرمز وایستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
عزیزم مهم نیست توی کشور اسلامی زندگی می‌کنی یا نه شما حق نداری آدما رو تو تحت فشار بزاری و حق انتخاب و آزادی رو بگیری ازشون . این خودش یک جور ظلم به آدماست . اینجوری بیشتر لج اون آدمایی بد حجاب هستن در میارین قرار نیست چیزی درست بشه و بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
کدوم کشور اسلامی هست حجاب اجباری هست به جز افغانستان . این چیزایی گفتی ربطی به حرفای من نداشت و دلیلی نمیشه چون کشورمون اسلامیه پس باید حجاب اجباری باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
بدون قانون مگه داریم مگه میشه؟اونوقت میشه جامعه رو کنترل کرد به نظرت؟هر جامعه ای برای خود قوانینی داره و همه موظف به رعایت آن هستن فقط کشور ما نیست همه جا قانون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
اگه اینطوره پس وقتی تعرضی به خانم بی حجاب صورت گرفت با شتاب خواستار برخورد قانونی نباشه دیگه چون نمیشه چیزی رو اجبار کرد همه چی دلبخواهیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه غرب و دشمنان دین میخان با این تفکر مردم رو رو به بی بند و باری بکشن و میخواهند زن که نماد تربیت خانواده هست رو به عنوان که آزادی به لجن بکشونن که این بهترین ضربه به ان اسانیت و خراب کردن جامعه هست
پس چرا از چراغ قرمز که هیچ کس در چهار راه نیست نمیتونید رد بشبد پس اونم اجباریه پس هرچی اجباری هست بد نیست چون احتمال داره شما رد بشی و ناگهان ماشینی که اجازه رد شدن داره رو باعث تصادف کنی متاسفانه این تو مغز های ما داره حک میشه که ما آزادیم ولی همین مقررات هست که ما رو از حیوانیت جدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
یکی از سیاستمدار های آمریکایی توی یک مصاحبه گفته بود اگه میخواهی فرهنگ یک کشور نابود کنی اون کشور توی تورم بالا نگه دار . حالا بعضی از هموطنای ما میگن ربطی نداره ولی ربطش اونجاست که وقتی یک کشور تورم بالا باشه مردم اون کشور فقیر تر میشن برا بدست آوردن پول دزدی ، تن فروشی ، مثلا نداشتن توانایی مالی برا خریدن چادر، دغدغه های مالی داشتن خانواده و عدم تمرکز خانواده روی بچه هاشون و..... هست . امیدوارم این مطلب بدست مسیولین برسونین که اگه اقتصاد خوبی داشته باشیم و مردم وضعیت مالی شون خوب باشه بسیاری از مشکلات فرهنگی ما حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
سر چشمه شاید گرفتن به بیل . چو پر شد نشاید گذشتن به پیل.
گسترش و ترویج فساد در کدام دولت ها انجام گرفت؟ برای به دست آوردن رای بیشتر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
دولت های دیگه اصلا رای شون رو از همین چیزا میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اونایی که میگن هر چی جای خود تو نظامی میگن تو حجاب میگن سوالم اینه تو قسمت جای خودشم لالن و از این دولت دفاع میکنند اونجا دیگه باید گفت شما ریاکار و منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
عدالت همه جانبه رو مطالبه داریم هم عدالت اقتصادی و هم عدالت در اجرای قوانین و همه هم در برابر قانون یکسانند و موظف به رعایت آن مثل قانون حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هر مردی که ناموسش بی‌حجاب هست به معنای عینی و واقعی بی غیرت هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
پس بفرمایید کل 7 ملیارد انساان بجز چندتا ایرانی باغیرتن... امیدوارم افکارتون روزی بزرگ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا هر مردی که از جلو گشت ارشادی بگذره که به هموطنش دست درازی داره میکنه بی غیرته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حیای زن و غیرت مرد حفظ زیبایی شخصیت و خانواده در جامعه و ازدواج رشد جامعه را باعث است بهتر است زن حیا و مرد غیرت داشته باشد تا لایق هم باشند بعد از آن امید است خدا نگاهی به بنده هایش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
یه جا نیست به مردم بدبخت بگه دقیقا چی باید بپوشن و چیها رو نباید بپوشن. گنگ و نامفهوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
خیلی ها متاسفانه در مورد حجاب زود قرآن رو ملاک قرار میدن، هیچ کس منکر قرآن نیست.در قرآن علاوه بر حجاب خیلی مسائل دیگر هم گفته شده هر وقت در مورد دزدی از بیت المال، کم فروشی، تقسیم مساوی بیت المال بین همه جامعه، رفع تبعیض در جامعه و... عمل شد اون موقع هم در مورد حجاب، قران رو بیارید جلو.
مهم ترین مسائل اول باید حل بشن بعد مابقی، الان مهم ترین مسائل اقتصاد هست، تبعیض هست، بیکاری هست و... بعد از این موارد میرسیم به بحث حجاب.
من خودم با حجاب کاملا موافقم و حتی باید ارتباطات بین زنان و مردان در جامعه هم اصلاح شود چون که در برخی از مواقع داریم به گند میکشونیم.
منتهی اول مسائل مهم تر. در ضمن قرار نیست ملاک حجاب فرمایش شما دوستان باشه.
مسلمان بودن به ظاهر، نماز شب، فلان ختم، ریش گذاشتن و... نیست. یکی از معیارها ایمن بودن از شر طرف هست.
چطور بی حجابی بده ولی این بد نیست که یک مامور مرد دستش رو به یک نامحرم به همین جرم بی حجابی میزنه که در اینترنت پره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
تو این دولت همه این مواردی که گفتین با جدیت پیگیری میشه پس مغلطه نکنین بزارین قانون اجرا بشه حالا از هر جا شروع بشه بهتره ما تعیین نمیکنم از کجا شروع بشه قانون هرکدومش رعایت بشه خوبه مثلا یکی اجرا بشه یکی اجرا نشه بهتر از اجرا نشدن هردو هست چون قانون اصولا برای منفعت جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هر چند بیحجابی مورد تایید نیست و لازم است رعایت شود ولی دیدهای ما هم اکثرا بیمارگونه و جنسیت گرایانه است وگرنه آدم آدم است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
به زنان مومن بگو سینه ها و پهلوهایشان رو به مقنعه بپوشانند. ایه قرانه. و اگر بدن تحریک امیز دیده نشود نیاز به چادر نیست. ماشالله مانتوهای جدید ناف زنان هم دیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
فقط نظارت بر تولید و واردات پوشاک نامناسب باشه به راحتی همه چیز درست میشه.به همین سادگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
بعضی هانمیدونن که این بدحجابی باعث تحریک جوان هامیشه وفساد به بار میاره .تجاوز و خیانت اینها ثمره ی بد حجابیه .والا مردی که بگه من بااین چیزا تحریک نمیشم باید شک کرد به نرد بودنش حتما یه مشکلی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اگه اینجوریه پس کشورهای خارجی الان باید غرق در فساد و فلاکت باشن،چرا نیستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
چرا نیستن بیشترین تجاوز به زنان در آمریکا هست .
فساد ؟ حرام زاده بودن ۴۳ درصد جمعیت آمریکا کافی است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
ذهن شماست که مشکل داره... مشکل روی مردم نذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
آقا یا خانوم که ۹:۴۴ پیام گذاشتین، میشه لطف کنید بگید چندسال خارج از کشور زندگی کردید؟؟ممنون میشم
هر کشور قوانین خودش رو داره برای مردمش،و از نظر بنده ما ایرانی ها قانون شکن ترین مردم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
طبق آمار بیشترین تجاوز در کشورهای اروپایی و جوامع مدرن اروپایی و آمریکایی هست طبق آمار خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۹:۴۴ اتفاقا کشورهای غربی غرق در فسادند‌ سرچ کن آمار تجاوز به کودکان مدارس را. و در ارتش های آنان را و اینکه چند درصد کودکان نامشروع یعنی حرام زاده متولد می‌شوند و چند درصد زنان شوهر دار روابط جنسی با غیر همسر دارند و بالعکس
Iran (Islamic Republic of)
آرشام
۰۳:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
کاشکی به همین اندازه به دنبال دزدان و مفاسد اقتصادی بودین.مردم نون ندارن بخورن شما گیر دادید به حجاب
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۸:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
یه شیشه با سنگ کوچیک هم میشکنه با یه آجر بزرگ هم میشکنه
مهم اینه که نزاریم این شیشه بشکنه
حالا چه با سنگ کوچیک و چه با آجر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مردم نون ندارن بخورن اما دارن میلیون میلیون خرج ارایش و لباس کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
لطفا به پوشش کارمندان چادری نیز رسیدگی شود، متاسفانه عده ای از بانوان چادری ، پوشش های مناسبی زیر چادر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
گل گفتی افتضاحن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مشکل از بی حجابی مشکل از درون کشور تورم بیکاری سرقت قتل گرانی ووووووو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اصل رو ول کردید چسبیدید به چه جیزی، آقاجون حجاب خیلی خوبه و از مسائل شرعی هست اما به خدا قسم اولویت های خیلی مهم تری هست که قانون گذار و اجرا کننده باید وقت و هزینه اش رو بذاره تا اونا رو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
بی حجابی تابلو و باعث گسترش بی دینی در جامعه است شخص با بی حجابی خود علنا" میگوید دین برای من محترم نیست ،دین حد و حصار برای افراد است شخص دیندار محصور است هر حرفی را نمیتواند بگوید هر عملی را نمیتواند انجام دهد وچنین شخصی برای اطرافیانش باعث دردسر نخواهد شد پس اگر همه افراد دیندار شوند آن جامعه، جامعه ای آرمانی و بسیار دوست داشتنی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
بله درست میگید ولی معمولا مشکلات رو کسانی بوجود میارن که نسبت به احکام الهی لاقید هستن.دزد و اختلاسگر و اینها که در خانواده ی متدین بزرگ نمیشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اصلاح طلبا این دوقطبی سازیها رودرمیارن تامردم ازدست آوردهای دولت جدیدبی خبربمونندوطرشون به حاشیه هابندباشه.گشت ارشادفقطبرای اوناست که بصورت سازماندهی شده درملاعام کشف حجاب میکنندنه همه خانمها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اگرمهریه قانون اسلام وخانمها بایدازمردا بگیرن حجابم قانون اسلامه.نمیشه به هرچی دوست داشتیدعمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
جا هایی که حجاب نیست و ازاد هست همه چیز ...
هر چیز بدی رو میبینی از رابط بر قرار کردن جنسی تا ادم کشتن
جلوی ضرره رو زود تر باید بگیریم
خلاصه حجاب نشانه کامل بودن زن هستن و وقتی زن حجاب داره مرد های تو خیابان هم کم تر تحریک میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
چرا دولت حمایت جدی در نخ پارچه وطرح های پوشش آب و هوایی گرم و خشک و....ندارد چرا اینقدر لباس ها گران وبی کیفیت هستند چرا ساختاری درست نمی کنند..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
اونایی که میگن تحجر
پس چرا برای گرفتن مهریه برای گرفته دیه و... میگید طبق دستور دین مرد باید مهریه بده خب شما هم متحجرید بروز باشید مهریه تون رو نگیرید یا مثلا دیه تون رو نگیرید یا مثلا قصاص رو بی خیال بشید
نمیشه یک گوشه دین باشه ویک گوشه ش نباشه
دین مجموعه ای از قوانین الهی وبه نفع انسانهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
برا ما هم سخته این بد و کم حجابی ها
کسی به فکر ما هم نیست
نمیخوایم اینطور سرو وضع هارو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
همه چی حل شده تمام فکر‌و ذهنشون شده تفکرات طالبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خداییش خسته نشدید از این سیستم تفکر؟؟ فکر نمی‌کنید با این سیستم بجای جذب باعث دفع حداکثری شدید بچه که بودیم نماز صبح هم به جماعت در مسجد بر گزار میشد از خودتان نپرسید که چرا مساجد خالی شدند؟؟ در تعیین اولویت ها دچار اشکال نشدید ؟؟لطفا کمی فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
چه مردم پاک ونجیب وباحیایی داشتیم،حیف که شیطان ...
کاش دوباره همه خوب پاک و باحیا شوند مثل گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
امان از ماهواره، امان از فضای مجازی رها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
همانطورکه رضاشاه بازوروقدرت نتونست زنان ایران را بی حجاب کنه. پدیده بدحجابی هم با قانون نوآیین نیروی انتظامی حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خانمی که با بدحجابی یا بی حجابی در انظار ظاهر می شود مطمئن باشید دارد به خودش آسیب می رساند و اولین قربانی این رفتار خودش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
یعنی بی حجابی و بدحجابی افراد در جامعه هیچ تأتیری بر روی نوجوانان و جوانان نداشته است؟؟؟!!! شما را ارجاع میدهم به مدارس پسرانه و دخترانه تا بفهمید چرا دختر و پسرهای محصل در مدارس ابتدایی به بلوغ زودرس رسیده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
نه به حجاب اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
حجاب و عفاف باید از خانواده و مراکز آموزشی شروع بشه
و لازمه داشتن حجاب و عفاف، حیا و مقید بودن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
بی حجاب ها رو باید از مو آویزون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
پیشنهادی دارم. در لباس فروشی ها لای لباس ها سوسک بذارید. اینطوری دیگه دخترا میترسن نمیرن لباس بی حجاب بخرن. بنابراین مجبورن برن چادر بخرن.
پیشنهاد 2: تک تیر انداز قرار بدید و هر کسی بی حجاب بود تیر بزنید تو مغزش
پیشنهاد 3: تمام مردان را از خیابان جمع کنید. اینطوری وقتی مردی نباشه، دختر ها احساس نیاز به خود نمایی پیدا نمی کنند و خود به خود بی خیال می شوند.
پیشنهاد 4: قانون ازدواج مرد با 3 زن. اینطوری تعداد زن های مجرد خیلی کم میشه و بی بند و باری از بین میره
پیشنهاد 5: فیلتر کردن اینستاگرام و راه اندازی اینترنت ملی
پیشنهاد 6: نابود کردن ماهواره های بالای پشت بام ها.
پیشنهاد 6: من دیگه حرف نزنم!
انتخاب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
با همش موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
پیشنهاد آخر:گلم،حرف نزن:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خب دیگه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
مملکت خیلی وقته از دست رفته با این کارها دیگه درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
toork
۲۱:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
رفتار مسولین.. باعث بانی ناحنجاریهای کشور..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
یعنی این همه کارشکنی بیکاری، طلاق از نداری، انتحار، دزدی.، اختلاص، نا امنی، خودرو، انحصار، سیل، نمیتونیم ازدواج کنیم، فرزندانمون، از صف نانوایی داریم نابود میشیم هم عصابمون هم روحمون، دارو، پزشک، کارکنان بی کفایت اصلا معلوم نیس با چه ملاکی گزینش شدند،....
این همه گرفتاری؟ مشکلتون شد حجا؟
بقیه فاکتورهای دین اسلام کجا رف چی شد، عدالت برابری عدم تخصیص سرمایه و. .... اینا چی شد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
الان دیگه وقتشه طرز فکر و عقیده بغل دستیت را بشناسی.
تظاهر باید بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
الان خواهشا بررسی کنید قیمت یک قواره پارچه چادری خوب چقدره و بعلاوه هزینه دوخت اون وقت چک کنید قیمت این مانتوها چقدره به نظرم دولت خودش زحمت بکشه آنقدر روی این خانمها زوم کنه اگر کسانیکه ادعای دین داری داشتند بی عیب و نقص بودند خوب الگو میشد برای بقیه الان مثلا بازیگرهای این صداوسیما جلوی دوربین چه جوریند فضای مجازی چه تیپی دارند وقتی اگر خوشتیپ تر باشی بیشتر دیده میشی و حرفت خریدار داره جوون گمراه میشه الان یک خانم که نه آرایش داره نه تیپ خاصی و یک خانم دیگه که با تیپ خفن بیرون میاد کدوم حالت داخل بانک یا هر اداره ی دیگه حرفش خریدار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
هرکس حجاب رادوست ندارد اجباری در آن نمی بیند مجبور هم نیست در یک کشور اسلامی زندگی کند و کشور را به گند بکشد من خودم یک زن هستم 80 درصد این بی حجابی های که در کوچه و بازار می بینیم باعث این هم بی حجابی ها زنها هستند از خدا بترسید مرگ نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
مرگ بر بدحجاب مزدور شیطان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
با سیاست افسارگسیخته دولت کانون خانواده از هم گسیخته شده و امید به زندگی کاهش یافته دیگر مردم چیزی برای ازدست دادن ندارند لطفا مراعات حالشان رو بکنید که کسی این بین ضرر نکنه نه دزدان نه افراد ساده
France
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
شما همونی که که بی حجاب و بدحجاب هستش در 90 دزصد ریشه گرفتاری‌های بوده و راهشو به بیراه زده . افراد همچو تتلو و مردانی که خالکوبی میکنن و زورگیری میکنن چرا مامور شما بهش تذکر نمیده اینها آیا حجاب دارن!!؟ ؟ یا امثال تتلو در جامعه آیا اینها حجاب دارن!!؟ ؟ ریشه افراد در باور اجتماعی احساس امنیت و بزرگی هستش نه در خیابان‌ها که دنبالش میگردین.، شما تا حالا در کشور اروپایی مقام بلندپایه مرد یا زن زننده دیدین!!! ؟؟؟؟ پس زمانی میشه کانون خانواده و زندگی‌ها رو سامان داد که محیط آرامی داشته باشن مردی که نتونه تامین مالی زن و دخترش رو محیا کنه و نتونه سرپناه ایجاد کنه بدنبال سوءاستفاده های جامعه و بدش احساس بزرگی کاذب بهش دست میده شما آرایش‌های کذایی که الان در جامعه مد شده رو نظاره گر باشید و نمیشه در جامعه کسی که آسیب دیده روحی و مالی و اجتماعی و سرخوردگی دیده رفتارشو عوض کرد چون چیزی برای از دست دادن و نگهداشتن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
یه روزی خانم ها متوجه میشوند به امید خدا که : بی حجابی انها چه گرفتاری های درست میکنه .مثل طلاق .بچه های طلاق ..بی بندوباری .متلاشی شدن خانوادها .وووو بعد اینها همه شریک در گناه هستند ودر اتش همین الان هستند ولی نمی دانند .خدا خودش بی حجاب هارو هدایت کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
استین کوتاه برای مردان ممنوع شود
Germany
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
شما حجابت رعایت کن خواهرم . طبق گفته قرآن مردان فقط مواظب نگاهشان باشن نه اینکه آستین کوتاه باشن لطفاً تو این مورد نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۲۰:۳۴ : شما کارشناس دین هستی که از آیه قرآن برای حدود و کیفیت حجاب آقایان اظهار نظر میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدبختی ما اینه که تا حرف از اقتصاد، سایست، دین میشه همه مردم کارشناس میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
بی حجابی یا بد حجابی متاسفانه نتیجه بی اعتنایی و بی تفاوتی برخی از مسئولین در سالهای گذشته نسبت به تهاجم فرهنگی بیگانگان در کشور است.
همانطور که گری سیم یکی از مشاوران
پیشین رئیس جمهوری آمریکا در سالها قبل گفته بود :
وقتیکه چادر از سر زنان ایرانی کنار برود
آنوقت فاتح انقلاب اسلامی خوانده است
حالا نمی دانم چرا برخی از افراد برای
یک پوشش چادر یا مانتو مناسب و روسری چرا اینقدر چانه می زنند که از غربیها تقلید کنند .
به خدا شرم آوره که اینقدر از غربیها
در قبال خون شهدا تقلید کنیم چون غربیها هم همین را می خواهند.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کند کسانی را که برای رای جمع کردن شعار آزادیهای اجتماعی را سر داده و سوار مردم شدند
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
بعضی ها که حجاب رو رعایت نمیکنند ،بی حجابی وبد حجابی براشون مهم نیست ،بیشتر از این حساسیتی که ایجاد شده قصد خودنمایی ودیده شدن دارند. شاید اگر شرایط جور دیگه بود واکثرا حجاب نداشتن اونا با حجاب میشدن و نقاب هم میزدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
همه چیو ول کردن به حجاب گیر دادن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خوشم میاد خوب بلدین کی و چه موقعه کاری کنید که مردم از خیلی چیزهای دیگر بی خبر باشند متاسفم واسه مردمانمون که فکر و ذهنشون رفت رو حجاب ، نگاه دیگر بندازید ببینید چه خبر چه بلایی داره سرمون میاد . متاسفانه گم شدیم تو خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
ظاهرا این قوانین فقط روی کاغذ نوشته شده و قرارم هست روی کاغذ بمونه و اجرا نشه
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
رفراندوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
لااقل میتوان مانتوهای جلو باز را گرفت و برای آن دگمه و جا دگمه درست کرد . مشگل جای دیگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
وقتی ۸۰ درصد مانتوهای بیرون جلوباز و کوتاهه و فقط مانتوهای اداری و تعداد کمی مانتو دکمه دار اونهم با قیمت بالا تو بازار موجود باشه ، من مجبورم مثل اکثریت از همین مانتو جلوباز استفاده کنم چون نه پول خیاط دارم نه مانتو اداری با قیمت بالا میتونم بخرم.
پس اولین قدم رو باید خود دولت در زمینه تولید برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
به اینجور زنا باید با قدرت حمله کنیم و بینیشونو به خاک بمالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
با بگیر و ببند و اجبار کار درست نمیشه دولت باید یه کار اساسی بکنه
یکیش اینه که این همه اعتبار به بخش های مختلف اختصاص پیدا میکنه دولت یه حمایتی از تولید کنندگان مانتو بکنه تا مانتوی مرتب و باکیفیت با قیمت پایین تولید و عرضه کنه مطمئنم تو این وضعیت اقتصادی خیلیا از مانتوی باکیفیت و مناسب در عین حال ارزان استقبال میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
معیشت و وضع اقتصادی مردم را درست کنید تا مردم بهتون اعتماد کرده و احترام بگذارند و به حرفتان گوش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حجاب واجب الهی است شخص با حجاب شود رضای الهی را جلب میکند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
یه پشه نمیتونه از مرز رد بشه اونوقت کی این حجم لباس رو قاچاقی میاره ؟ خودشون باعث آوردنشن خودشون گیر میدن فقط یه بازی درست کردن مردم سرگرم باشن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تنها کشوری دزدی و اختلاس آزاده حجاب اجباریه تازه فرزندان تمام مسئولین در خارج کشور آزادانه دارن زندگی میکنن و پدراشون از ایران جیباشونو پر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
پس شلوار کوتاه برای زنان چطور اون ممنوع نیست آزاده فقط برای آقایون ممنوع !

عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
شما با این عملکرد باعث ناامنی جامعه برای محجبه ها میشید تقابل در جامعه راه نیاندازید خواهر من در کانادا محجبه است میدونم این تقابل به آنجا هم میرسه پس نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۱۹:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
فرمول ساده : فقر از درب میاد. ایمان از پنجره خارج شد.
Germany
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
فقر و فساد و ناامنی اینده باشه
مردم دین شان رو از یاد می برند چه برسه به حجاب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
دزدی مسولان و مردان متظاهر به دینداری رو هم اضافه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
ماشین شاسی بلند و خونه چندصد متری در بالای شهر از فقره یا از بدبختی ونداری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا فقیرا خیلی بهتر خدا وپیغمبر میشناسن این شکم سیرا هستن که همه جارو به لجن کشیدن وادعای بافرهنگ بودن میکنن ایکاش معنی فرهنگ و میدونستن وفرق خودشون ومیمون وهم میدونستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اقای ناشناس فکر کردی چند درصد ملت ماشین شاسی بلند دارند.... چرا مثل کبک سرت رو توی برف فرو کردی که چیزی رو نبینی؟ فقر و فلاکت سرتاسر جامعه دیده میشه واقعا با چه رویی اومدی 4 درصد مردم رو مثال میزنی و میگی همه شاسی بلند دارن؟ صف های ملیونی برای خرید سمند و پژو توی سایتها از کجا اومده پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
عامل این فسادها که برشمردی بی دینی است ، شخص دیندار خداترس است و هر طور که دلش خواست رفتار نمیکند
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
دغدغه بعضیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
بیخیال بابا
حجاب اختیاری هست
بیخودی دلیل و مدرک نیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
200هزار شهید ندادیم که اختیاری باشه،پاش بیفته میایم وسط وباز شما هرزه ها هستید که فرار می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
ببخشید برای خودتون قانون نذارید این قانون کشور هست شما هم قوانیم رو قبول ندارید به سلامت کشورهای دیگه
Saudi Arabia
عبدالله جعفری
۰۵:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حجاب دستور دین اسلام جهت حفظ آرامش روحی و روانی و امنیت جنسی زن مسلمان در جامعه است و به ذات خودت هم مراجعه کنی اینو خوب درک خواهی کرد.آیه ۳۱ و ۵۹ سوره مبارکه نور دستور صریح به حفظ و میزان و مقدار حجاب بانوان مسلمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
مگه اینجا ارثیه پدرت هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
قانون کشور باید مورد قبول اکثریت باشد... بسم الله همه پرسی بذارید
Iran (Islamic Republic of)
Samafam
۲۲:۱۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اینکه میگی حجاب اختیاری هست پس بدان دین کاملی نداری.چون تو قرآن آیاتی در باره حفظ حجاب وجود داره .خودتون رو نزنید به اون راه... مگه بی دینی به چی میگن ؟
خدایا همه ما را به راه راست هدایت بفرما.
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۸:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
برای حجب و حیای زنها در داخل کشور الگوهای عالی و ارزشمند فراوان هست خانواده هایی هستند که واقعا الگویی کامل و تمام برلی جامعه می باشند نیاز نیست جای دور رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
بله. الگو هستند ولی مقید به حجاب زورکی نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
نتیجه معکوس! پیشنهاد می دهم فیلم موقعیت مهدی نگاه کنید، مخصوصا آن سکانسی مردی خروس دستش داخل ماشین! توجه کنیدچه کس هایی دیدن این فیلم توصیه می کنند، میشود این سکانس ندیده باشند! و چرا نظر و برداشت خودمان از دین و فردی را حکم قرار می دهیم! چرا کمیته جمع شد؟ ... زور دوام ندارد!
Saudi Arabia
عاشق
۰۵:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
حجاب دستور دین اسلام است جهت حفظ آرامش درونی و فکری مردان در بیرون از خانه و نیز امنیت جنسی زنان و عدم هتک حرمت به اونها در خارج از منزل.کاملا عقلایی و منطقی است.آیات ۳۱ و ۵۹ سوره مبارکه نور نیز صریح و دقیق نوع و میزان حجاب رو برای زنان مسلمان مشخص کرده.کسانی هم که بهانه ای بیمورد و الکی راجع به لازم نبودن حجاب می آورند مردانی هستند که دنبال هوسرانی و آزاد بودن دسترسی به اندام زنان در بیرون از منزل هستند که این خود خباثت و شیطان صفت بودن اونها رو می رسونه و میخوان این هرزگی خودشونو به بهانه های شیطانی و واهی توجیه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
نتیجه معکوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
وقتی همه مانتوهای جلو باز و ناجور را تحریم کنیم و نخریم ، تولید کننده ها
هم مجبور می شوند تغییر روش بدهند
و مانتو درست بدوزند و باید رو تولیدیها نظارت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۳:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
الان به نظرت همه تحریم میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اصلا شما میتوانید در یزح استان تهران برای یک خانم محجبه لباس مناسب پیدا کنید.
مشکل باید ریشه ای حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
الان همه مشکلات کشور حل شده فقط مشکل حجاب داریم، کاش انقدر که دم از قانون و گشت حجاب و ممنوع بودن بی‌حجابی می‌زنید و پیگیرش هستید پیگیر اختلاس و پولشویی و رانت و... هم بودید و گشت اختلاس هم داشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
میشه دیگه این جمله کلیشه ای حال بهم زن رو دیگه تکرار نکنید! الان دیگه همه مشکلات کشور حل شده فقط مونده... مثلا با این منطق یقه یه اختلاسگر رو هم بگیری میتونه همینو بگه! لطفا با منطق و خرد با مشکلات برخورد کنید. بله درسته تا حالا اگه بی حجابی مشکل بوده، الان برخورد با اون مساله شده، ولی در جای خودش این هم باید حل بشه، نه اینکه دست رو هر چیزی میذارن میگیم الان همه مشکلات حل شده فقط فلان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
پس منطق تون اینه،چون دزدی هست حجاب نباشه!؟ خوبه قاتلها هم بگن چون حجاب نیس ماهم آدم می‌کشیم،آخه حماقت هم حدی داره معلومه که دزدی و بی حجابی و قتل و...ربطی بهم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
اگه راست میگی ناموست رو برهنه بفرست تو خیابون ببینم به این نظری که دادی مقید هستی یا نه. تو از رسانه های غربی داری درس میگیری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
تو اینجا چی میگی؟چی از زندگی میدونی؟حجاب خودش یه مساله بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هر چیزی جای خود چ ربطی داره به هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
دم از اختلاس و دستگیری آنها هم میزنند منتهی شما کرید و نمیشنوید هم نطور که دزدی و اختلاس خلاف قانون هست و امسال شماها و من انتظار داریم برخورد بشه و اختلاسگرها مجازات بشن بی حجابی هم خلاف قانونه و باید با بی حجابها برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
وقتی بنیاد خانواده درست باشه بچه مفسد اقتصادی نمیشه چون تو خونه یاد میگیره که برای آخرتش باید کار کنه
Saudi Arabia
ایرانی
۰۵:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
عجب سخن کوته فکرانه ای.اولا دستورات دین سلیقه ای و انتخابی نیست که بخواد شما نظر بدی و از بین شون هر کدوم رو طبق اون نفس شیطانیت که دوست داشتی انتخاب کنی دوما هر تخلف و جرمی سر جای خودش باید پیگیری بشه و هیچکدوم رو نباید بخاطر وجود تخلف و فساد در دیگر حوزه ها تعطیل کرد و بیخیال شد.سوما بی حجابی زنان در جامعه ریشه و اصل و عامل بسیاری از جرایم و تخلفات و گناهان بعدی در جامعه میشه که چند نمونه از اون میشه به از هم پاشیدن بنیان خانواده ها آشفتگی ذهنی و روانی مردم در جامعه ، عدم تقید به سایر ارزشهای اخلاقی و دینی در جامعه بعلت فرو رفتن در باتلاق بسیار خطرناک هوس و شهوت در جامعه و عدم ازدواج و تشکیل خانواده بعلت سهل الوصول بودن زنان بلاقید و بی حجاب و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
دولت بیش از یکسال است که عوض شده نمی بینی دولت جدید و شخص آقای رئیسی برای رفع مشکلات کشور چه تلاشی میکند، بیشتر مشکلات مملکت از دولت قبل بود همان دولتی که با شعار آزادیهای اجتماعی آراء مردم را جذب کرد
۱۲