وزیر محیط زیست فرانسه می‌گوید مغازه‌هایی که سیستم خنک کننده دارند در صورت باز گذاشتن در‌ها با جریمه ۷۵۰ یورویی مواجه خواهند شد.

پس از صدور چندین دستور برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در فرانسه، امروز وزیر محیط زیست این کشور اعلام کرد مغازه‌هایی که سیستم خنک کننده دارند، در صورتی که در را نبندند مبلغ ۷۵۰ یورو جریمه خواهند شد.

به گزارش گاردین، اگنس پانیر روناچر وزیر محیط زیست فرانسه گفت که باز گذاشتن در‌ها در صورتی که سیستم خنک کننده موجود باشد باعث ۲۰ درصد مصرف انرژی بیشتر می‌شود.

این تصمیم به دنبال دستورات شهرداری‌های پاریس، لیون و سایر شهر‌های بزرگ فرانسه اجرایی می‌شود. برق فرانسه به دلیل استفاده ۷۰ درصدی از انرژی هسته‌ای ارزان است، با این حال پاریس مثل دیگر شهرهای اروپا با مشکل کمبود گاز مواجه است. به دنبال افزایش قیمت انرژی در جهان، فرانسه درخواست‌ها برای صرفه‌جویی در انرژی را دو برابر کرده است.

پیش از این اعلام شد مردم فرانسه باید دمای خانه‌های خود را در زمستان «پایین‌تر» و در تابستان «بالاتر» نگه دارند. همچنین گفته شده وقتی در خانه حضور ندارند وای‌فای را خاموش کرده و در صورت عدم استفاده از اتاق، چراغ آن را روشن نکنند. از سوی دیگر، تشدید بحران اقلیمی سبب شده بخش قابل توجهی از این کشور با مشکل کمبود آب مواجه شود. گفته می‌شود ۸۶ بخش فرانسه با محدودیت در استفاده از آب در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار