وزارت خارجه آمریکا گفته است که آمریکا از طالبان می‌خواهد تا به تعهدات شان در قبال مردم افغانستان و جامعه‌ بین‌المللی پایبند باشند.

وزارت خارجه‌ آمریکا با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که دو نماینده این کشور، در نشست بین‌المللی تاشکند بر حمایت بی‌دریغ آمریکا از مردم افغانستان تأکید خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که تام وست، نماینده ویژه‌ این کشور برای افغانستان و رینا امیری، نماینده آمریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان، در نشست تاشکند شرک می‌کنند.

در بیاینه هم‌چنان آمده است که آمریکا در کنار سایر کشورها از طالبان خواهند خواست که به تعهدهای خود در قبال مردم افغانستان و جامعه‌ بین‌المللی پایبند باشند.

این وزارت گفته است که جامعه‌ جهانی متعهد به یک افغانستان باثبات، صلح‌آمیز و دارای حکومت فراگیر است که به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همه افغانستانی ها، از جمله زنان و جوامع قومی و مذهبی، احترام گذاشته و از تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان جلوگیری شود.

در عین حال وزارت خارجه آمریکا خبر داده است که در ۲۷ جولای، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در کنار نماینده ویژه‌ آن کشور، با طالبان در مورد رسیدگی به چالش‌های اقتصادی که مردم افغانستان با آن مواجه هستند، گفت‌وگو خواهند کرد.

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، تام‌ وست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار