۵۹۵ میلیون تومان، از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ برای تکمیل، تجهیز و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی اختصاص یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بر اساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح‌های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان در حال اجرا است.

حاتمی با اشاره به این که خراسان جنوبی در زمره ۵ استان دارای بیشترین کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در کشور است افزود: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و نیاز است تا این اداره کل دستگاه‌ها و تجهیزات لازم در خصوص پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:۵۹۵ میلیون تومان، از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ برای تکمیل، تجهیز و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی اختصاص یافت.

او افزود : در حال حاضر در استان پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا دو ایستگاه در مرکز استان و سه ایستگاه در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

حاتمی گفت: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار، با وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در استان، به ایستگاه‌های بیشتری در خصوص کنترل، پایش و آنالیز گردو غبار نیازمندیم لذا با اختصاص این اعتبار، برنامه ریزی لازم در خصوص حفظ و نگهداری ایستگاه‌های سنجش موجود در استان انجام شده و امیدواریم با اختصاص اعتبارات بیشتر، مقدمات کار برای خرید ایستگاه‌های بیشتر برای سایر شهرستان‌های استان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.