بهره‌برداری از ۷ سد معیشتی تا پایان امسال در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۳۰ سد معیشتی شناسایی شد که تا پایان سال، ۷ سد معیشتی استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سید حامد عاملی گفت: با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری، ۶ پست فشار قوی در سطح استان در حال برق‌رسانی هستند و سیستم ناوبری کت ۲ فرودگاه اردبیل نصب و در حال فعالیت است، در رابطه با افزایش تعداد هواپیما‌های فرودگاه اردبیل، با یک شرکت هواپیمایی مذاکراتی صورت گرفته و طی هفته‌های آینده مشکل فوق رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در استانداری برگزار شد، گفت: در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز راه‌آهن اردبیل - میانه، این پروژه مهم پس از نزدیک به ۲ دهه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

عاملی می‌گوید: در صورت اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد، شاهد استفاده حداکثری از راه‌آهن در استان اردبیل خواهیم بود و طبق توافقات بین وزرای ایران و جمهوری آذربایجان، ایران از طریق راه‌آهن پارس‌آباد به این کشور همسایه و نهایتا به کشور‌های حوزه قفقاز و روسیه متصل خواهد شد.

او گفت: وضعیت فعلی و واقعی شهرستان‌ها در کلیه بخش‌ها به شکل دقیق بررسی شد و با حضور مسؤولان شهرستانی، استانی و کارشناسان هر بخش، برنامه لازم در راستای پیشرفت و توسعه استان اردبیل تدوین و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برنامه پیشرفت استان اردبیل در کلیه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدنی، آب و دیگر حوزه‌ها تدوین شده است و پیش‌بینی می‌شود که با توجه این برنامه‌ریزی، در سال‌های آینده تحولات جدی و مهمی را شاهد خواهیم بود که منجر به رفع عقب‌ماندگی‌های استان شود.

عاملی گفت: با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه آب، سد گیوی با ۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۱۶میلیون لیتر آبگیری شده و سد عمارت نیز با ۵۰۴ میلیارد ریال آبگیری شده است.

او همچنین گفت: ۱۲ سالن ورزشی استان اردبیل شامل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری شده است که تعدادی در هفته دولت سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.