پایان ۱۱ سال چشم انتظاری اهالی چهل اختران قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف امامزاده موسی مبرقع در محله چهل اختران قم پس از وقفه ۱۱ ساله خبر داد.

محمد صادقی گفت: طرح ساماندهی محلات بافت مرکزی و محلات واجد ارزش تاریخی که در گذر زمان مطلوبیت کاربری خود را از دست داده اند؛ بخشی از وظایف و ماموریت‌های این اداره کل است که در قالب طرح بازآفرینی شهری قم در دست اجرا و پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: یکی از این محلات، محله چهل اختران قم است که ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع در طول سالیان گذشته به دلیل مشکلات متعدد به تأخیر افتاده است.

به گفته او  عدم تعامل دستگاه‌ها در داخل استان و به ویژه فقدان اعتبارات مورد نیاز برای عملیات اجرایی از مهمترین این مشکلات بوده است.

صادقی در خصوص جزئیات این پروژه گفت: براساس مصوبه سفر رئیس جمهور به استان قم عملیات اجرایی پروژه توسعه حرم موسی مبرقع (ع) از محل اعتبارات دولتی و به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام می‌پذیرد.

به گفته او میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است.

صادقی گفت: مساحت کل پروژه ۸۵۰۰ متر مربع است که هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدت زمان عملیات اجرایی را هشت ماه اعلام کرد و گفت: در فاز اول پروژه احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار