رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از برخورد جدی دامپزشکی با پرنده فروشان غیرمجاز خبر داد.

روح الله حاتمی پور گفت: طی گزارش مردمی به سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان، مبنی بر وجود مرغ فروشی غیرمجاز در محل کوچه تالار یزد، کارشناسان دامپزشکی شبکه یزد نسبت به انجام نظارت از منطقه و عملکرد قانونی در برخود با فرد متخلف اقدام نمودند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: هرگونه خرید و فروش پرندگان از سوی مراکز فاقد مجوز بهداشتی فعالیت و در مناطق مسکونی، غیرقانونی و برابر قانون و به استناد قوانین سازمان دامپزشکی کشور به دلیل حفظ بهداشت عمومی، با متخلفان برخورد می‌شود.

حاتمی پور به متصدیان واحد‌های غیر مجاز اخطار داد و گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان، فعالیت پرنده فروشان باید در مکان بهداشتی مناسب و با أخذ پروانه بهداشتی فعالیت از دامپزشکی صورت گیرد.

او گفت: عرضه طیور زنده فاقد شناسنامه بهداشتی می‌تواند موجب ایجاد مخاطره در سلامت شهروندان و همچنین واحد‌های مرغداری صنعتی و روستایی شود و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مسئول از شهروندان درخواست نمود: تا از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام به خرید طیور زنده نمایند و در صورت مشاهده پرنده فروشان دوره گرد و همچنین کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش پرندگان می‌نمایند مراتب را به شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند تا با پیگیری لازم نسبت به حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت شهروندان اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.