اختصاص اعتبار برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای تجهیز و تقویت یگان حفاظت این اداره کل اختصاص می‌یابد.

محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت:  با توجه به گستردگی عرصه‌ها و اراضی ملی و ضرورت صیانت از آنها، تقویت یگان حفاظت یکی از نیاز‌های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین به شمار می‌رود.

وی افزود: به همین منظور ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین اختصاص می‌یابد.

قاسم زاده اظهار داشت: تخصیص و جذب اعتبار یاد شده بخش زیادی از مشکلات و کمبود‌های حوزه یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین را از میان می‌برد.

این مسئول گفت: پایش اراضی ملی و جلوگیری از دست اندازی، تعرض و تصرف به آنها، پیشگیری از چرای غیرمجاز دام، قاچاق چوب و مهار آتش سوزی در عرصه‌ها از جمله وظایف یگان حفاظت منابع طبیعی به شمار می‌رود که با توجه به وسعت و تنوع عرصه‌ها (بیابان، مرتع و جنگل) و کمبود نیرو و تجهیزات کار دشواری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: جلب مشارکت‌های مردمی برای کمک به صیانت از عرصه‌های طبیعی همواره مورد توجه ما قرار داشته است از همین رو یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق سامانه ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی به منظور جلوگیری از تعرض به اراضی ملی هستند.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار