مدیرکل منابع طبیعی زنجان بااشاره به اینکه دپو‌های چوب فعال دراستان نیازمندساماندهی هستند،گفت:توجه به این موضوع نقش موثری درمبارزه با قاچاق چوب دارد.

آقاجانلو بااشاره به موضوع پاسخ به استعلامات معادن، گفت: سازمان تفکیکی بین کارگروه عمومی-عمرانی و کمیته فنی انجام داده است تا کار‌ها در این حوزه‌ها سریع‌تر انجام شود، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید مرتفع شود.

او با طرح موضوع کاداستر که از موضوعات مهم منابع طبیعی محسوب می‌شود، افزود: در بحث کاداستر شهرستان‌ها باید بر مبنای موارد تعیین شده گزارش دهند.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان با تأکید بر این مطلب که در بحث رفع تداخلات باید از حقوق منابع طبیعی به ویژه در شهرستان‌ها دفاع شود، ادامه داد: این دفاع باید دفاع منطقی و توام با دقت باشد تا حقوقی از مردم و دولت ضایع نشود.

آقاجانلو  گریزی به اعتبارات ۱۴۰۰ و همچنین ابلاغ اعتبارات ۱۴۰۱ زد و گفت: با توجه به حجم بالای پروژه‌های منابع طبیعی سازمان قول‌های مساعدی درباره افزایش اعتبارات به ویژه در حوزه آبخیزداری داده است که این امر نوید خوبی برای استان است.

او با اشاره به فصل گرما و مقوله آتش‌سوزی در مراتع، افزود: تاکنون مورد حادی از آتش‌سوزی مراتع نداشتیم و برای غلبه بر این آتش‌سوزی‌ها تلاش کردیم شهرستان‌هایی که بحرانی هستند تقویت شوند.

آقاجانلو بااشاره به آتش‌سوزی‌های رخ داده در طارم و ابهر، گفت: در شهرستان‌ها باید کشیک‌ها فعال شده و با تدبیر بیشتر نیرو‌ها برای مدیریت موضوع حضور داشته باشند تا اتفاق خاصی نیفتد.

وی با توضیح این مطلب که بحث نظارت بر پروژه‌ها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این نظارت‌ها در شهرستان‌ها باید ابلاغ وزارتی داشته باشد، گفت: نباید در این حوزه سهل‌انگاری صورت بگیرد، زیرا در صورت بروز حادثه مسئول مرتبط باید پاسخگو باشد.

آقاجانلو با اشاره به ساماندهی دپو‌های چوب و مکاتباتی که در این زمینه منابع طبیعی با استانداری داشته است، افزود: با توجه به اینکه این دپو‌ها هیچ کدام پروانه فعالیت ندارند در این حوزه نیازمند همکاری با دادستان هستیم.

وی با توضیح این مطلب که واحد‌های دپوی چوب باید پروانه بگیرند تا نظارت شوند، ادامه داد: دپو‌های چوب فعال در استان نیازمند ساماندهی هستند که اهتمام در این اموضوع نقش موثری در مبارره با قاچاق چوب ایفا می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با یادآوری این مطلب که مدیریت چرا از موضوعاتی است که باید تقویت شده و به نحو درست انجام شود، بیان کرد: مسیر پروژه‌های بیولوژیک نیز باید به سمت مدیریت چرا حرکت کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه از دیگر موضوعاتی که در منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد موضوع استفاده از سامانه‌ها است، افزود: سازمان سامانه‌های بسیاری برای ما ایجاد کرده است لذا باید بررسی شود چه میزان از این سامانه‌ها استفاده می‌کنیم که این موضوع هم در شهرستان‌ها و هم در ستاد باید رصد شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اجرای احکام نیز در اجرای احکامی که چالش و مشکل دارد باید دستور قضایی و هماهنگی با نیروی انتظامی مدنظر باشد، تصریح کرد: جان همکاران ما با ارزش است و در اجرای احکام نباید مورد تهدید واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.