وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

کاری نکنید که فضای طنز بسته شود

عزت الله ضرغامی گفت: از رسانه‌ها و شخصیت‌های مستقل علمی و اجتماعی درخواست می‌کنم بین طنز و غیر طنز تفکیک قائل شوند.

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: در معاونت گردشگردی وزارتخانه بخشی را برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه ایجاد کردیم. برای اولین بار اعلام کردیم که هر کس برای تاسیس محیط‌های تفریحی، شهربازی، محیط‌های سرگرمی و کمک به رونق جاذبه‌های گردشگری در مناطق گردشگرپذیر سرمایه‌گذاری کند، از محل تبصره ۱۸ به سرمایه‌گذاران تسهیلات بانکی ارزان قیمت و خوب پرداخت می‌کنیم و در جهت صدور مجوزی لازم اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نشست امروز دولت خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها برای رونق بخش گردشگری کردم. سرمایه‌گذاران می‌توانند از همین امروز طرح‌های اقتصادی خود را به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها ارائه دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مدت زمان مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، گفت: کار مرمت این گنبد از ۱۲ سال قبل آغاز شده بود. از زمانی که داربست‌ها باز شد، احساس شد اشکالاتی در نحوه مرمت گنبد وجود دارد به همین دلیل بلافاصله به پژوهشگاه وزارتخانه ماموریت دارم با همکاری معاونت میراث فرهنگی بررسی کنند تا مشخص شود اشکال در کدام قسمت گنبد وجود دارد، متخلفان مشخص شود و بعد تحت مدیریت هیاتی خبره و متبحر مرمت، تجدید شود.

ضرغامی این پروژه باعث شد که روی کل پروژه‌های مرمتی وزارتخانه که در طول زمان انجام می‌شود، نظارت همه جانبه‌ای شود تا ان‌شاءالله شاهد تکرار این مسائل نباشیم. هیچ توجیحی برایم در اتفاقی که در مرمت گنبد حاج لطف‌الله افتاد قابل قبول نیست و خاطیان مجازات می‌شوند.

وی با اشاره به حساسیت یونسکو نسبت به آثار باستانی ایران، گفت: قبل از اینکه چنین مسائلی برای یونسکو اهمیت داشته باشد، برای خودمان مهم می‌شود. کشور مستقلی هستیم و اهمیت حفظ میراث فرهنگی را درک می‌کنیم. البته یونسکو هم مسوولیت‌هایی دارد که به آن‌ها توجه می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: ویدیویی چند روز قبل در فضای مجازی درباره مجسمه هرکول در بیستون به گردش درآمد بیشتر شبیه طنز و شوخی بود. بعد‌ها برادر پژوهشگری نوشت که این مجسمه مربوط به دوره اسکندر نیست، که درست است. این مجسمه مربوط به دوره سلوکیان است. بنده هم در این ویدیو به طنز سخنانی عرض کردم، اما به نظر می‌رسد برخی عزیزان متوجه فضای شوخی نشده نشدند. نباید با برخی سخنان کاری کرد که فضای طنز در کشور بسته شود. از رسانه‌ها و شخصیت‌های مستقل علمی و اجتماعی درخواست می‌کنم بین طنز و غیر طنز تفکیک قائل شوند.

ضرغامی ادامه داد: همچنین در ویدیوی دیگری که از بازدیدم از موزه بانک ملی انجام دادم در فضای مجازی به گردش درآمد، بیان شد که اموال ارزشمند موزه در داخل «جا نوونی» گذاشته شده است. این ویدیو در بخش خبری ۲۰:۳۰ هم پخش شد و با آن شوخی شد. اصل موضوع مربوط به سال‌های قبل است. بنده روز گذشته از موزه مشکین‌شهر بانک ملی بازدید کردم، امیدوارم کار اجرایی پروژه تکمیل این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد تا اشیاء ارزشمند به داخل موزه منتقل شود.

وی یادآور شد: انتقادی که بنده به موزه‌های کشور داریم این که این موزه ۹۰ درصد اشیاء تاریخی و قدیمی را نمی‌توانند به منظر عمومی بگذارند و این اشیاء اکثرا در مخازن مخصوصی پلمپ هستند. ان‌شاءالله با تکمیل موزه‌ها، اشیاء داخل مخازن به داخل موزه‌ها منتقل می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
طنز:
مالیات سر برج از حقوق کارمندان و کارگران برداشته میشود.
سلبریتی اصلا نمیداند مالیات چیست! بعضا زبان بسیار درازی هم دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مگه ایده های مسوولین میذاره فضای طنز بسته بشه: نمونش این خبر یک خرداد1401:صندوق بازنشستگی برای افزایش جمعیت راه افزایش مبلغ حق اولاد را در پیش گرفته واعلام کرده اگر تاریخ ازدواج ""بازنشسته""و تاریخ تولد فرزند در 1401باشد مبلغ عائله مندی افزایش می یابد(یعنی چی؟ پدر بزرگا بچه داربشن!!)
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
تناقض های موجود بین گفتار واعمال شما خودش مایه طنز میباشد اگر اجازه دهید پخش شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
از سلبریتی ها طبق حساب و کتاب مالیات بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
همه فضاهارابسته اندفضای طنزهم بسته شود....
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
رفتار زشت شما در قبال مرحوم استاد شجریان از یاد وخاطره ما محو نمیشود.این را بدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
با وجود امثال تو بسته نمی سه هرکول یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
مگه طنزی بجز خندیدن به مشکلات کشوری داریم؟ جک از این بهتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
الان همه فضاها بسته است.
خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
این آقا اگه توانایی داشت به وضعیت سهام گردشگری در بورس رسیدگی می کرد مگه هدف از سهام گردشگری ثروت آفرینی برای مردم نبود چرا با وجود این هر روز این سهام با وجود زیاد شدن سودمنفی میشه ما چه گناهی کردیم سهام گردشگری خریدیم ببینید از پارسال ۴۰درصد منفی شده این انصافه جناب ضرغامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
طنز = مفرح و روحیه بخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا نظرات مردم را که امکان دیدن ایشان را بارگذاری نمی کنید شاید خودش سری به این تیتر بزنه ایرادشو بدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
به برکت مسئولین کشور زندگی روزمره ملت ایران طنز تلخ شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
احسنت درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
نه بیاین هی برای همه چی جک بسازین و مسخره کنین تا اینا همه کاراشون رو انجام بدن . خندوانه و دورهمی هم همین کار رو میکنن

هی جک میسازن تا اصل مطلب یادمون بره . نه داداش اتفاقا باید مطالبه گر بود
آخرین اخبار