شهردار سنندج گفت: در راستای تحقق تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان زمینه ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر فراهم شد.

سید انور رشیدی گفت: شهرداری سنندج در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق دستورات و تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان در حوزه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر بلافاصله وارد فاز عمل شده است.

شهردار سنندج گفت: در راستای اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر بعد از سفر رییس جمهور به کردستان و با توجه به تاکیدات وزیر کشور، موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادین متجاهر در مرکز استان دنبال شد.

او می گوید: پس از بررسی‌های لازم مکان مناسب برای ساماندهی معتادین متجاهر انتخاب شده و آماده‌سازی آن در حال انجام است، این مکان ظرفیت ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر در قالب مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را دارد که هم اکنون در حال آماده‌سازی و تجهیز آن هستیم.

رشیدی گفت: شهرداری سنندج به تنهایی در این زمینه وظیفه ندارد و برای اینکه بتوان این مشکل را به صورت ریشه‌ای رفع کرد، نیاز به همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های ذیربط، اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و دیگر موثرین است.

شهردار سنندج گفت:  آسیب‌های اجتماعی یک شبه ایجاد نشده و حل آن زمان‌بر است، مدیریت شهری گام اصلی را برداشته و اقداماتی انجام شده است؛ اما پیشبرد این مهم قطعا مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و آحاد مردم است.

او با اشاره به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای بازگشت معتادان متجاهر بهبود یافته به زندگی دوباره، گفت: ایجاد اشتغال و بکار گیری این افراد بعد از درمان از موضوعات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آن‌ها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

شهردار سنندج گفت: در همین راستا و با هدف ایجاد بستر‌های لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز، کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و این افراد همزمان با روند درمان، مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و جذب بازار کار خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.