کره جنوبی می‌گوید در صورتی که پیونگ یانگ بخواهد آزمایش هسته‌ای انجام دهد، تحریم‌های بیشتر و قوی‌تر از جمله در حوزه سایبری در انتظار آن خواهد بود.

وزیر امور خارجه کره جنوبی تاکید کرد در صورتی که کره شمالی آزمایش هسته‌ای انجام دهد احتمالا با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد. محدود کردن قابلیت‌های حملات سایبری کره شمالی از جمله این اقدامات خواهد بود.

به گزارش رویترز، پارک جین، وزیر خارجه کره جنوبی که دو ماه پیش کار خود را آغاز کرده، می‌گوید: «کره شمالی مقدمات آزمایش هسته‌ای خود را فراهم کرده است». به گفته این مقام، کره شمالی به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود در حال حاضر تحت تحریم‌های مختلف سازمان ملل قرار دارد و شورای امنیت سازمان ملل احتمالا در صورت ادامه آزمایش‌ها، قطعنامه‌ای «به مراتب قوی‌تر و دقیق‌تر» علیه این کشور تصویب خواهد کرد؛ از جمله تحریم‌هایی که هکرهایش را هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است کره جنوبی در ماه‌های اخیر به بهانه افزایش فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی، مانور‌های نظامی بزرگ خود با آمریکا را از سر گرفته است. این مانور‌ها در زمان ریاست جمهوری ترامپ به دنبال تلاش او برای مذاکره با کره شمالی متوقف شده بودند.

از سوی دیگر، کره جنوبی برنامه‌ای تحت عنوان «زنجیره کشتار» را آماده کرده و می‌گوید این برنامه در واقع یک استراتژی نظامی برای بازدارندگی علیه پیونگ یانگ است. برخی می‌گویند چنین اقداماتی می‌تواند به تنش‌ها میان دو کره دامن بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار