استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس‌جمهور به این استان، ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

آقای حیدری اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری را فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: این استان طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور، حضور در بین مردم و بررسی مشکلات و مسائل استان‌ها از نزدیک است برهمین اساس سفر‌های استانی شکل گرفت.

حیدری ادامه داد: مصوبات سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت بر اساس سند آمایش سرزمین تنظیم شده است که امید می‌رود با اجرای این مصوبات طی دو سال آینده تحول چشمگیری در حوزه‌های مختلف استان شکل گیرد.

وی اضافه کرد: در مصوبات سفر طرح‌های مهم و پیشران در اولویت قرار گرفته است و تلاش می‌شود بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

حیدری از تصویب ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در سفر استانی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در طول تاریخ استان بی‌نظیر بوده و همپای اعتبارات استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده است که شامل اعتبارات عمرانی، تملک، تسهیلات، ماشین‌آلات، تجهیزات و قیر می‌شود.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور در استان خبر داد و گفت: علاوه‌بر ستاد استانی، ستاد‌های شهرستانی نیز تشکیل شده است تا پیگیری مصوبات سفر به طور منظم، شفاف و جامع انجام گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه‌بر پیگیری‌های استانی، هر هفته از سوی دستگاه‌های ملی از جمله سازمان برنامه و بودجه نیز مصوبات سفر پیگیری می‌شود تا بتوان هر چه بهتر این اعتبارات را جذب کرد.

حیدری، یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه‌های مردم را تامین آب پایدار در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی دانست و گفت: در سفر استانی رئیس‌جمهور سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های حوزه آب و فاضلاب استان در نظر گرفته شده است.

وی، اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح آبرسانی بن به بروجن را از مهمترین مصوبات سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: پیش از سفر نیز ۴۰۰ میلیارد تومان جذب این طرح شد و این نوید را به مردم می‌دهیم که این طرح مهم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۲۰۴ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی، ۳۱۵ میلیارد برای تکمیل شبکه‌های فاضلاب و ۲۵۰ میلیارد برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی اختصاص داده شده است.

حیدری، اجرای سد‌های راکد را از دیگر مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل سد باباحیدر اختصاص داده شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی سد آقبلاغ درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اختصاص یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب بخش کشاورزی، اختصاص ۲۰۴ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق عشایری و ۲۴۰ میلیارد تومان برای آبخیرداری و آبخوانداری از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شمار می‌رود.

حیدری از اختصاص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه این استان در مصوبات سفر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح راه‌آهن اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ سوت قطار در استان طنین‌انداز شود.

وی، آسفالت جاده‌های روستایی، تکمیل چهارخطه شهرکرد به شلمزار، تکمیل طرح چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه، تکمیل جاده بازفت به اندیکا، دو بانده محور ارتباطی فارسان به کوهرنگ، محور شهرکرد به بن به داران و شهرکرد به سامان به تیران از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار