نماینده شورای اسلامی شهر یزد گفت: افزایش تمایل مشارکت سرمایه گذاران با شهرداری یزد، برداشتن موانع در حین اجرای پروژه‌های مشارکتی است.

محمد مهدی نیکونژاد گفت: از دلایل نداشتن مشارکت سرمایه گذاران با شهرداری یزد در پروژه‌های مشارکتی، روند طولانی اخذ مجوز از دستگاه‌های دولتی، زمانبر شدن صدور پروانه توسط شهرداری و عدم تناسب نیاز‌های شهری با تمایل و نوع کاربری عرصه‌های در اختیار شهرداری در پروژه‌های سرمایه گذاری است.

او گفت: شهرداری‌ها برای دوام و بقای خود نیاز به درآمد‌هایی دارند که به عنوان درآمد‌های پایدار بتواند هزینه‌های اداره و توسعه طرح‌های عمرانی، رفاهی خدماتی و به طور کلی در زمینه رفاه و آسایش مردم تامین کنند. به همین دلیل باید پروژه‌های مشارکتی را اجرا کند تا به درآمد‌های پایدار برسند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری بسته‌های تشویقی از قبیل کمک به تسهیل و تسریع در اتمام پروژ‌های مشارکتی ارایه دهد تا سرمایه گذار درخصوص مشارکت با شهرداری تمایل داشته باشد. در پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری بین سرمایه گذار و پیمان کار تفاوت قائل شود و نگاهی مشارکتی با سرمایه گذار داشته باشد.

به گفته او در این پروژه‌ها شهرداری باید به دنبال سوداوری برای شهر و شهروندان باشد، همچنین منفعت سرمایه گذار نیز در نظر گرفته شود.

نیکونژاد گفت: پروژ‌های سرمایه گذاری در یزد وجود دارد که از انعقاد آن‌ها حدود ۱۵ سال است سپری شده و متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته هیچ اقدام اجرایی در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است که ضرورت دارد پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.