رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، جزو سازمان‌هایی‌ است که بعد از شهرداری‌ها بیشترین پرونده را دارد.

هفتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی مشکلات تأمین اجتماعی در حوزه تولید امروز پنجشنبه ۶ مرداد برگزار شدو در این نشست ضمن بررسی مسائل مرتبط با تامین اجتماعی و دغدغه‌های تولیدکنندگان، طرح هوشمند تعامل صنعت و دانشگاه از سوی اتاق بازرگانی ارائه شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در این جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، جزو سازمان‌هایی است که بعد از شهرداری‌ها، بیشترین پرونده را دارد و پیشبرد کار‌ها را با مشکل مواجه کرده است؛ اما این مشکل به استان برنمی‌گردد و یک مشکل ملی است.

او می‌گوید: تصمیم‌گیری برای مسائل اجتماعی در حوزه کار استانی نیست و ما در استان کرمان می‌توانیم کار کارشناسی استانی انجام دهیم و فواید و مضرات آن بررسی کنیم و یک پیشنهاد را به سطح ملی ارائه دهیم و از آن دفاع کنیم تا به نتیجه برسد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی استان کرمان از نظر کار تخصصی و حرفه‌ای، جزو ۳ اتاق برتر کشور است.

او می‌گوید: رویکرد تشخیص هیئت‌های داوری در تامین اجتماعی فسادزا است و داد فعالان اقتصادی را درآورده است و باید به صورت پایه‌ای این مسائل را برطرف کنیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مطرح شده، گفت: پیگیری حل برخی از مسائل و مشکلاتی که مطرح می‌شود، باید از طریق ملی صورت گیرد.

او می‌گوید: بیمه تامین اجتماعی در استان دستورالعمل‌های ابلاغی را اجرایی می‌کند و در قبال آن‌ها باید پاسخگو باشد و باید مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در حوزه تامین اجتماعی احصاء و در قالب بسته‌های پیشنهادی برای حل موضوع از طریق اتاق بازرگانی، سازمان تامین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی و دولت در سطح ملی مطرح و پیگیری شوند.

استاندار کرمان گفت: تامین مالی در تعامل صنعت و دانشگاه مسئله مهمی است و این ظرفیت باید دیده شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه از پایش فضای کسب و کار استان به صورت فصلی و براساس ۲۸ شاخص خبر داد و گفت: پلتفرم‌هایی برای تسهیل روند صدور مجوز‌ها از سوی اتاق بازرگانی تهیه می‌شود.

او می گوید: نیروی انسانی، موثرترین عامل در فضای کسب و کار محسوب می‌شود و بر همین اساس، افزایش دانش مهارتی مورد تاکید قرار دارد.

به گفته طبیب‌زاده فعالان اقتصادی در زمینه تامین اجتماعی مشکلات زیادی دارند و با وجود برگزاری جلسات زیاد؛ اما کاری هم پیش نمی‌رود و امیدواریم مشکلات تامین اجتماعی رفع شود

او می گوید: همه ما می‌دانیم یک سری عوامل خاص فرهنگی وجود دارد که موجب کُندی فضای کسب و کار شده است و باید برای رفع این عوامل تلاش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار