وزیر آموزش پرورش گفت: برای طرح‌های نیمه تمام آموزشی در خراسان رضوی تصمیم گیری خواهیم کرد.

نوری وزیر آموزش پرورش در حاشیه سفر به خراسان رضوی گفت: به کمک مسئولان استانی، به زودی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی در این استان اقدام خواهیم کرد.

او افزود: چناران دارای تعداد زیادی دانش آموز با تعداد کمی مدارس است و اگر طرح‌های نیمه تمام به بهره‌برداری نرسد به زودی مدارس چناران باید در ۳ نوبت به دانش‌آموزان خدمات بدهند.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: در این شهرستان در دیداری با رئیس مجمع خیران مدرسه ساز، در زمینه تعاملاتی با این مجمع برنامه ریزی شد.

نوری در باره سفر خود به گلبهار نیز بیان کرد: گلبهار شهرستان جدیدی است که قابلیت پذیرش توریست را دارد و به همین علت برای پیشرفت آن برای ما قابل اهمیت است.

او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با کمک ارگان‌های مردمی، چون مجمع خیران مدرسه ساز، وضع تحصیلی مناسبی را در گلبهار برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید با ایجاد فضا‌های آموزشی جدید که با مشارکت خیران و نیکوکاران صورت می‌گیرد، از تراکم جمعیت دانش‌آموزی در شهر‌هایی مانند گلبهار خراسان رضوی جلوگیری کرد.

نوری اظهار کرد: در شهر‌های مهاجرپذیری مانند گلبهار، شاهد رشد بسیار زیاد جمعیت هستیم که نیاز است برای جلوگیری از تراکم بالای دانش آموزی، اقدام به ایجاد و توسعه فضا‌های جدید آموزشی کنیم.

او افزود: در این راستا جذب همکاری و مشارکت خیران و نهاد‌های مردمی در دستور کار است و تلاش داریم با به کارگیری همه ظرفیتها، کمبود فضای آموزشی را جبران کرده و از تراکم بالاتر از ۳۰ دانش آموز در هر کلاس، جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در چناران نیز تعدادی طرح‌های نیمه تمام وجود دارد که نیاز به رفع موانع و یا اعمال تغییر کاربری دارد که بر حل مشکلات آن‌ها تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار