پایگاه Canalys گزارش داد که فروش گوشیهای هوشمند در سه ماهه دوم امسال (میلادی) به ۲۸۷ میلیون دستگاه کاهش یافته است.
در این بازه زمانی در بازار گوشیهای هوشمند، شرکت سامسونگ با داشتن ۲۱ درصد سهم از بازار همچنان پیشتاز است و شرکت اپل نیز با ۱۷ درصد سهم بازار جایگاه دومی را از شرکت شیائومی (با ۱۴ درصد سهم بازار) پس گرفته است.
ممکن است سامسونگ و اپل بهبودهای جزئی را به صورت سالانه ثبت کرده باشند، اما این شرکتهای چینی هستند که باعث کاهش رونق بازار شده اند. چین در طول این سه ماهه قرنطینههای زیادی داشت که بازار گوشیهای هوشمند را مختل کرد و به برندهای محلی که حضور پررنگی در آنجا دارند آسیب زد.
تحلیلگران بازار موبایل پیشبینی میکنند که کمبود زنجیره تامین، دیگر موضوع مهمی برای این صنعت نخواهد بود، زیرا سفارشات قطعات کاهش مییابد و تامینکنندگان نگران عرضه بیش از حد هستند.
پیشبینیها برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ این است که با وجود عرضههای آتی و فروش جشنوارهها، تقاضا ضعیف باقی بماند. چندین دلیل کلیدی دیگر برای کم رونق شدن این بازار شامل شرایط چالش برانگیز تجاری دلار، مسائل ژئوپلیتیکی، مشکلات شرکتهای چینی در بازار بزرگی مانند هند و تورم بالا در سراسر جهان است.
بیشتر بخوانید