مدیرکل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی بارندگی های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها به ۲ هزارو ۵۸۹ تن حادثه دیده از این سیلاب امداد رسانی شد.

کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اخطارها و پیش بینی های هواشناسی کشور از روز قبل از شروع بارش های سامانه موسمی مانسون در مناطق عشایری و روستایی و محل عبور سیلاب ها و آبراهه ها به صورت میدانی حضور یافت و ساکنان و مسافرین را با اعلام خطرات و ارایه توصیه های ایمنی آگاه کردند.

او می گوید: از شروع بارندگی ها بنا بر مراجعات و تماس‌های برقرار شده با سر شماره ندای امداد (۱۱۲) و همچنین اعلام نقاط حادثه دیده از سوی مدیریت بحران استان و خانه‌های هلال مستقر در شهرستان‌ها و روستاها، تیم های ارزیاب به منطقه اعزام و پس از بررسی های اولیه تیم های امداد و نجات و پشتیبانی به محل های حادثه‌دیده مراجعه و با توزیع اقلام امدادی و تخلیه آب گرفتگی به مردم امداد رسانی کردند.

به گفته مدیرکل جمعیت هلال احمر استان، در این مدت تعداد ۵۲ نیروی امدادی در قالب ۱۶ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۴ دستگاه خودروی کمک دار و امدادی موفق به توزیع ۱۶۷ تخته پتو ۱۵۲ تخته موکت بیش از ۲ هزار کیلوگرم نایلون و ۵۲۴ بسته امدادی ۷۲ ساعته بین ۵۱۸ خانوار آسیب دیده توزیع کردند.

فلاحی دوست می گوید: در این مدت هزارو ۴۰۰  عشایر که سرپناه خود را از دست داده بودند نیز در مکان های امن ( پایگاه های امداد نجات و مهمانسرای اداری جمعیت شعب)  اسکان داده شدند.

او از مردم مناطق روستایی و عشایری دعوت نمود تا با استقرار در مناطق امن و دور از مسیر عبور آب راهه ها و سیلاب ها( دره ها و حواشی رودخانه ها) و جدی گرفتن هشدارها و اخطارهای صادره از مدیریت بحران، هواشناسی و دستگاه‌های خدمات‌رسان را در امدادرسانی هرچه بهتر و سریعتر به هم استانی های عزیز کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.