مرتضوی گفت: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دیجیتال است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه سیاست دولت توسعه اقتصاد دیجیتال است، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم رویکرد‌های مبتنی بر این مسیر کمک زیادی به ما کرده است و نیاز است شرایطی فراهم کنیم که این موضوع به‌عنوان گفتمان رایج مطرح شود، زیرا تا چند سال آینده نسلی وارد کارزار خواهد شد که با ابعاد این موضوع آشنا است و اگر به نقش فضای مجازی در دوران کرونا و موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها دقت کنیم، شاهد اهمیت آن خواهیم بود.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم تعریفی درست و مناسب از تجارت الکترونیک ارائه دهیم باید بدانیم مسیری جز این موضوع را نمی‌توانیم برای خود متصور باشیم، یادآور شد: استان اصفهان به‌دلیل ظرفیت‌های مختلف، نقشی ویژه در این موضوع دارد و چاره‌ای جز تعریف رویکرد‌های خود طبق اقتصاد دیجیتال نداریم و در این باره تلاش‌هایی در معاونت اقتصادی استانداری صورت گرفته است.
سید رضا مرتضوی اظهار داشت: در استان اصفهان به‌واسطه سیاست‌هایی که از سال‌های گذشته به‌دلیل شرایط خاص استان مطرح است، برنامه‌ریزی‌ها خود را حول دو محور اصلی گردشگری و صنایع های‌تک تعریف کرده‌ایم تا طبق این موارد اقتصاد خود را توسعه دهیم.

او با تاکید بر نقش تجارت الکترونیک ادامه داد: اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک به‌عنوان یکی از رموز موفقیت مطرح است، زیرا نمی‌توانیم بدون ارتباط گسترده با دنیا و معرفی صحیح پتانسیل‌هایمان عملکرد موفقی داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر امروز در خصوص زیبایی‌های استان و شرایط ویژه آن در حوزه گردشگری صحبت می‌کنیم، نیاز است این موضوع در جایگاهی تجلی پیدا کند و خود را به مهمانان این حوزه متصل کند.

استاندار اصفهان گفت: اگر از صنایع دستی به‌عنوان پیوست و راهبرد اصلی استان صحبت می‌کنیم، باید قبول کنیم مادامی که از این هنر تعریف درستی ارائه نشود در پستوی کارگاه‌ها دچار غفلت و بی توجهی می‌شود و نیاز است شرایط خوبی برای معرفی و تجارت آن به کار ببریم.

وی تأکید کرد: تجارت الکترونیک و فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که به ما کمک خواهد کرد و شاهدیم نمونه‌های موفق استفاده از این ظرفیت در سطح استان وجود دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.