رئیس انجمن ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ساختمان‌سازی شهر کرمانشاه در ماده ۱۰۰ (برخی پرونده ۲باره در این ماده مطرح می‌شوند)، گفت : همه ذینفعان اعم از مالکان، شهرداری و نظام مهندسی در این تخلفات ساختمان‌سازی باهم شریک هستند.

آرش شادفر رئیس انجمن ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه صنعت ساختمان بار بزرگ اشتغال و پویایی اقتصادی استان کرمانشاه را بر دوش می‌کشد، گفت : ۳۰ درصد اشتغال اقتصاد استان در حوزه ساختمان سازی است و اهمیت این صنعت بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که همه ما در صنعت ساختمان به آن معتقدیم؛ مشکل تخلفات ساختمانی از طرف همه ذینفعان آن از نظام مهندسی گرفته، شهرداری تا سازندگان و مردم است و شاهد عیان آن هم ورود پرونده‌های خیلی زیاد در ماده ۱۰۰ و محاکم قضایی استان است.

شادفر به تشکیل کارگروه «کاهش تخلفات ساختمانی» در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار‌های بلند مدت این کارگروه برای کاهش تخلفات ساختمانی بازنگری طرح جامع شهر کرمانشاه است که از سال ۸۸ تاکنون بازنگری نشده و اگر اعتقاد داریم شهر یک موجود زنده است طبیعتا باید همواره این طرح براساس نیاز روز جامعه شهری مورد بازنگری، اصلاح و بروز رسانی شود.

رئیس انجمن ساختمان سازان استان کرمانشاه اظهار کرد: در طرح جامع شهر کرمانشاه که مشاور و طراح آن از دانشگاه‌های معتبر کشور است، باید به بسیاری از مسائل پیچیده و درهم تنیده شهر کرمانشاه مانند محدودیت‌های شهر، بافت فرسوده، زون انبوه سازی، زون ویلا سازی، زون‌های تفریحی ورزشی و مهم‌ترین مشکل و عامل اصلی تخلفات ساختمانی یعنی تراکم ساخت در زمین؛ مورد توجه قرار گیرد.

شادفر راهکار دوم و کوتاه مدت کارگروه کاهش تخلفات ساختمان سازی در شهر کرمانشاه که به تازگی در کمیسیون ماده پنج استان مورد موافقت قرار گرفته است؛ افزایش تراکم ساخت و ساز به میزان ۷۵ درصد برای زمین‌های صندوقی عنوان کرد و با بیان این خبر خوش گفت: واحد‌ها و یا زمین‌هایی که صندوقی اند، یعنی ۲ طرف شرق و غرب آن‌ها تا ۷۵ درصد ساخته شده و پایان کار هم گرفته اند؛ شهرداری تا ۷۵ درصد به میزان همسایه‌ها برای او نیز پروانه ساخت صادر می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.