آمار بالای ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ساختمان‌سازی شهر کرمانشاه در ماده ۱۰۰

رئیس انجمن ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ساختمان‌سازی شهر کرمانشاه در ماده ۱۰۰ (برخی پرونده ۲باره در این ماده مطرح می‌شوند)، گفت : همه ذینفعان اعم از مالکان، شهرداری و نظام مهندسی در این تخلفات ساختمان‌سازی باهم شریک هستند.

آرش شادفر رئیس انجمن ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه صنعت ساختمان بار بزرگ اشتغال و پویایی اقتصادی استان کرمانشاه را بر دوش می‌کشد، گفت : ۳۰ درصد اشتغال اقتصاد استان در حوزه ساختمان سازی است و اهمیت این صنعت بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که همه ما در صنعت ساختمان به آن معتقدیم؛ مشکل تخلفات ساختمانی از طرف همه ذینفعان آن از نظام مهندسی گرفته، شهرداری تا سازندگان و مردم است و شاهد عیان آن هم ورود پرونده‌های خیلی زیاد در ماده ۱۰۰ و محاکم قضایی استان است.

شادفر به تشکیل کارگروه «کاهش تخلفات ساختمانی» در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار‌های بلند مدت این کارگروه برای کاهش تخلفات ساختمانی بازنگری طرح جامع شهر کرمانشاه است که از سال ۸۸ تاکنون بازنگری نشده و اگر اعتقاد داریم شهر یک موجود زنده است طبیعتا باید همواره این طرح براساس نیاز روز جامعه شهری مورد بازنگری، اصلاح و بروز رسانی شود.

رئیس انجمن ساختمان سازان استان کرمانشاه اظهار کرد: در طرح جامع شهر کرمانشاه که مشاور و طراح آن از دانشگاه‌های معتبر کشور است، باید به بسیاری از مسائل پیچیده و درهم تنیده شهر کرمانشاه مانند محدودیت‌های شهر، بافت فرسوده، زون انبوه سازی، زون ویلا سازی، زون‌های تفریحی ورزشی و مهم‌ترین مشکل و عامل اصلی تخلفات ساختمانی یعنی تراکم ساخت در زمین؛ مورد توجه قرار گیرد.

شادفر راهکار دوم و کوتاه مدت کارگروه کاهش تخلفات ساختمان سازی در شهر کرمانشاه که به تازگی در کمیسیون ماده پنج استان مورد موافقت قرار گرفته است؛ افزایش تراکم ساخت و ساز به میزان ۷۵ درصد برای زمین‌های صندوقی عنوان کرد و با بیان این خبر خوش گفت: واحد‌ها و یا زمین‌هایی که صندوقی اند، یعنی ۲ طرف شرق و غرب آن‌ها تا ۷۵ درصد ساخته شده و پایان کار هم گرفته اند؛ شهرداری تا ۷۵ درصد به میزان همسایه‌ها برای او نیز پروانه ساخت صادر می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.