اعلام مهلت ارسال آثار به پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۱۰ شهریور ماه می باشد.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی نیز آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره را ۱۰ شهریور ماه سال جاری و زمان برگزاری آن را ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه در محل مجتمع فرهنگی- هنری فردوسی شهرستان قروه اعلام کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند شعر و فیلم عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوطه به نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) به دبیرخانه ارسال کنند.

محمد علی مومنی  گفت:بخش اصلی شعر (شعر عاشورایی) و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان و شهید حاج قاسم سلیمانی به سه زبان فارسی، کردی و ترکی است.

او می گوید: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب شعری بلامانع است و آثار ارسالی نباید در کنگره‌های دیگر شرکت داشته و یا قبلا چاپ شده باشند و حداکثر سه قطعه شعر از هر شرکت کننده پذیرفته می‌شود.

مومنی گفت: ارسال آثار به دبیرخانه به معنی قبول مقررات کنگره است و بدیهی است ارزیابی بر اساس آثار ارسالی خواهد بود و از برگزیدگان به نحو شایسته‌ای تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر اجرایی کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی به بخش فیلم سوگواره (فیلم کوتاه عاشورایی) و موضوعات بخش فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: موضوع فیلم‌ها باید جلوه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی و دستورات قرآن کریم در قیام عاشورا، تاثیرات قیام عاشورا بر بقای دین پیامبر اکرم (ص)، تصویری کردن احادیث پیامبر (ص) درباره امام حسین (ع) و هرگونه محتوای مشترک بین پیامبر (ص) و امام حسین (ع) باشد.

او می گوید: جوایز بخش اصلی شعر عاشورایی نفر اول لوح تقدیر، تندیس و مبلغ ۲۵ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۸ میلیون ریال است.

مومنی گفت: در جوایز بخش ویژه شعر (ایثار و شهادت) نفر اول لوح تقدیر، تندیس و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال است.

به گفته او: جوایز بخش فیلم کوتاه نفر اول لوح تقدیر، تندیس و مبلغ ۴۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۳۵ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
سلام
لطف کنید بفرمایید اثار باید به کدام ادرس ارسال بشن؟