کف بری درختان خشکیده در بیابان‌ها/ تاغزار‌ها و درختانِ دست کاشت ۱۵ ساله شدند

یکی از طرح‌های بیابان زدایی در خراسان جنوبی توجه به تاغزار‌ها و درختانِ جنگل‌های دست کاشت است که ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد.

یوسفی رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیابان زدایی در استان از سال ۱۳۵۸ در قالب انجام طرح های مختلف شروع شده و در طول سالیان گذشته سطح قابل توجهی از عرصه‌های بیابانی احیاء شده است.

او افزود: با توجه به سطح زیاد اراضی بیابانی استان این فعالیت‌ها از شتاب قابل توجهی برخوردار شده به طوری که در طول سال‌های گذشته در بیشتر کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استان فعالیت‌های متنوع بیابان زدایی اجرا شده است.

یوسفی ادامه داد: یکی از طرح‌های بیابان زدایی توجه به تاغزار‌ها و درختانِ جنگل‌های دست کاشت است که بین ۱۰ تا ۱۵ سال از عمر آن‌ها در خراسان جنوبی می‌گذرد.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی و عمر مفید درختان دست کاشت از جمله تاغ گفت: برخی از این درختان که دچار خشکسالی نیز شده‌اند ممکن است سرشاخه‌های آن‌ها خشک شده باشد؛ به همین دلیل حذف سرشاخه‌ها و یا کف بری برای این درختان انجام می‌شود به نحوی که دوباره درخت جوانه می زند و درخت جدیدی می‌روید.

او بیان کرد: این طرح از سال ۱۳۹۹ برای مراقبت بیشتر از درختان در بیشتر شهر‌های استان اجرایی شده، اما بیشترین محل انجام این عملیات در شهرستان سه قلعه بوده است.

یوسفی ادامه داد: به طور کلی طرح احیای درختان خشکیده از سال ۱۳۹۹ تا پارسال در سطح ۲۳ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.